Är verkligen Podcaster så dålig?

Jag har kört Pocket Cast många år , men tänkte prova att gå tillbaka Podcaster appen, då jag även vill lyssna vida datorn ibland och få det man lyssnar på synkat. Förr när man betalade för apparna så fick gick det bra att lyssna via datorn, men som så många andra företag så ändrade man till månadsvis prenumeration för något som man redan betalade för när man köpte appen. (Ska inte köra en rant om såna tråkigheter.)

Apples Podcaster trode jag skulle var bättre än vad den är. Där finns rätt lite inställningar man kan göra för sina podcast,men en sak som stör mig är att man inte kan se sin “kö”. Tycker jag inte hittar kön nånstans. Går man till lyssna nu så finns där en list apå nästa. men inget dyker upp där som jag lägger till som “spela härnänst” eller spela sist". Den spelar podcasten som jag har lagt som spela härnäst, men finns ingenstans jag kan se kön?

Vart hittar man den eller finns där ingen? Sen håller den på med dumheter som att när jag pausar en pod och lyssnar via airpods pro och startar igen så byter den ibland till en ny podcast!. Siost började den spela upp redan lyssnade avsnittet av en podcast. En annan gång hoppar den till en annan pod.
När jag i bilen tycker pil bakåt för att hoppa tillbaka 15 sekunder så bytte den pod istället…
Ibland har det funkat. Är appen så jäkla dålig??
Finns det nån annan app än där man även kan lyssna via webbläsare eller windows dator utan att betala en månadsprenumeration?

Ja, den är usel.

Lösningen är Overcast som låter en lyssna via webbläsare i Windows.

Är osäker på vad som ingår i gratisversionen men Overcast kostar 99 kr per år. Inget att bråka om.

3 gillningar

Jag kör PlexAmp istället :+1:t3:

Kört Castro i flera år. Gillar deras inbox till kö-system där allt i kön blir nedladdat automatiskt och man behöver inte fundera på om man har täckning eller inte.

Allt ingår i gratisversionen. Det man betalar för är att slippa reklamen.
Overcast laddar även den hem de senaste avsnitten av podcasts man lyssnar på. Man kan ställa in hur många av de senaste man vill att den ska behålla lokalt.

1 gillning

Har nog testat alla podcast-appar under solen. Slutar alltid med att jag kör Castro till slut. Tyvärr kan man inte lyssna via dator

1 gillning

Spotify?
Även om jag undviker lyssna på podcast där så funkar synken bra.

Kör också Overcast. Tycker den levererar på det som är viktigt för mig.

Om man är en seriös podcastlyssnare så är Spotify rätt värdelöst. Saknar många funktioner som en bra podcastspelare har. Overcast exvis. har smart speed som kortar tystnad utan att det blir onaturligt och Voice boost som ser till att rösterna blir klarare.
Sedan så gör Spotify sitt bästa att sabotera det som är podcast genom att försöka få det till nåt som är Spotify-specifikt.

1 gillning

Håller med, lyssnar bara på en eller två podar på Spotify bara för de bara finns där.

Tycker PocketCast funkar bra för mig, mobil och app på datorn eller i webläsaren. Enda nackdelen är väl att synken tar lite tid på sig. Annars så har den nog rätt lika funktioner som Overcast.

Spotify använder jag inte. Kör Apple music numera. Plus att som ni säger. Deras app är dålig till podcasts.
Jag hittade “kön” efter ominstallation av appen och några omstarter.
Se bild. Ligger på oväntat ställe.

Svär på att det inte fanns där innan. Och lyssna nu är ingen kö


Tänkte jag skulle ge det en chans till. Men fy vad den buggar. Idag tryckte jag på att lyssna på nästa i kön innan jag var klar med befintlig pod.

Vad gör den? Fortsätter på befintlig pod :thinking:wtf??

Den åker ut. Den är usel. Enda som är bra är att man kan hitta nya podd ar på ett snyggt sätt. Pocket Cast är sådär på den fronten.

Det var en idé att lyssna på dator, men osäker om det verkligen är ett måste. Testar kanske overcast. Men är inköprd på pocketcast.
Funktioner som att ta bort tysta mellanrum snabba upp podd ar och kunna ställa in per podcast är guld.

Ledsen att göra dig besviken men listan "Nästa som spelas" har funnits hur länge som helst.

Ja. Kanske men inte på min telefon. Jag läste att den skulle finnas där. Men det tog ett par av och ominstallationer av appen och omstart av telefonen för att det skulle synas på min lur.
Buggigt…

Ja vi säger väl det då :slight_smile:

Hej, är det någon som kör iOS 15 betan som sett nån ändring på podcaster appen (den inbyggda). Som det är nu så velar jag mellan podcaster (bra med nya plattformen att man kan betala för att slippa reklam), Spotify (bra för att man redan har den samt att den visar episod artwork) till Downcast som är bra rent tekniskt.

Vore fint om den nya iOS:et gör att man kan se inbäddat artwork på teknikveckan och macradion.

Jag återupplivar en gammal tråd.
Försöker byta Podcastspelare till Apples från PocketCasts. Tycker visserligen att pocket Casts dunkarnas, men gränssnittet är lite tråkigt och svårt att hitta nya intressanta . Apples förslag på nya poddar mm är riktigt bra. Snyggt , lättnavigerat och mycket svenskt innehåll.
Plus att Pocket Casts premium helt plötsligt ska kosta över 550 per år från 12 dollar :man_shrugging:

Så nu provar jag podcaster igen. Dock blir jag inte kompis med den, dels så måste jag manuellt ladda ner avsnitt om de är äldre än det förinställda att den ska hämta X avsnitt. Eller testar en podd jagninte prenumererar på. Så då streamas podden när jag är på språng istället för att ha laddats ner när man är på Wi-Fi. Känns onödigt med ökad dataförbrikning.

Dels har jag stängt av kontinuerlig uppspelning flertal gånger och efter någon dag så är den funktionen på igen. ? Förstår inte varför.

Tycker det är lite rörigt på vad som ligger i kö och spela nästa, det är olika köer ibland.

Hur kan man få appen att alltid ladda ner ett avsnitt automatiskt om man börjar lyssna ?
Alternativt förslag på annan spelare som har bra gränssnitt på förslag på relevanta poddar likt Apples?

Surt.
Jag köpte Pocket Cast Plus 2014 för under 30:-, spännande och se om man får behålla det.

Alla problem du nämner är anledningen till att jag inte använder Podcaster. Här är det Overcast som gäller sedan många år tillbaka.

3 gillningar

JAG köpte också för länge sen, men sedan så var man tvungen att betala abonnemang för att få plustjänsterna att kunna lyssna på datorapp också med synk. visst hade jag fått behålla mitt 12 dollar så länge jag inte rör abonnemanget stod det någonstans i något forum(, men tycker faktiskt att inte ens 1 dollar är värt att betala för den appen årligen).

Jag kanske ska testa det. Hur är det med gränssnittet att hitta poddar mm som faktiskt är riktigt snyggt och bra i Apple Podcaster.

Just ja, jag köpte det för att kunna lyssna på datorn och att de skulle synkas med telefonen. Men länge sedan jag utnyttjade det nu.