Är verkligen Podcaster så dålig?

Jag har provat några olika podcastspelare men har alltid återgått till Overcast.

Sämst av de jag provat är Spotify. Har den kvar bara för Kompaniet.

2 gillningar

Är väl bara att öppna Podcaster om man vill leta efter nya poddar på det sättet och sedan lägga till dem i Overcast. Det är sällan jag letar efter nya poddar. Brukar oftast gå på rekommendationer från andra.

1 gillning

Det funkar ju, tänkte dock att det kanske kommer förslag baserat på vad man lyssnat på. Ska testa Overcast. Har försökt med Podcaster i ett par veckor nu, men blir frusterad på långtryck hämta avsnitt, trots man lägger till i kö, och att vissa inställningar hoppar igång av sig själv (kontinuerlig uppspelning till exempel. Stängt av det 6 gånger senaste 14 dagarna.

Jag testade alla Podcast-spelare för ett antal år sen. Som flera andra säger så är det Overcast som gäller. Bra support, bra pris och oftast bäst funktioner!

Provade Apples Podcaster igen för ett tag sen, men den håller tyvärr inte måttet (för mig).

/$0.02

1 gillning

Brukar ge Apples Podcaster en chans varje år när det kommer nytt iOS men blir besviken varje gång.

Vad är det som inte duger med Podcaster? Jag lyssnar väldigt sällan på poddar, så jag har begränsad erfarenhet. Men det lilla jag lyssnar, gör jag det antingen via Apple Podcaster eller via Spotify. Kan inte säga att det ena är bättre än det andra.

Lite det som @Bulldog76 nämnde ovan, bland annat att den är dålig på att ladda ner podcasts automatiskt när man är på wi-fi så man måste streama dem.

1 gillning

Jag slår ett slag för Castro (https://castro.fm). Den har strulat lite på sistone och framtiden är lite osäker efter att dom blev uppköpta men jag älskar Inbox och kö-systemet.

Är en storlyssnare av poddar.

Jag skulle tro att Overcast är bäst men jag tycker Podcaster funkar mer än väl. Därför kör jag vidare med den.

Har kört med Podcaster sedan den blev en fristående app (har för mig att poddar var del av iTunes-appen en gång i tiden, men minst inte exakt).

Tillhör också de som kör Overcast. Testar som Zop att någon gång per år gå tillbaka till Podcaster men det blir korta försök.

1 gillning

På tal om Castro.

1 gillning

Hur löser du det i Teslan?
Bluetooth?

Tack! Håller tummarna för att det blir bra.

Ja, funkar mkt bra.