Är du bra på att poppa popcorn?

Verkar som din micro inte fördelar vågorna riktigt?

Norrlänning (rappliga)! :+1:

1 gillning

Min fru är popcornconnoisseur och för henne har poppandet en rituell betydelse.

Ifall det någon gång var något i början av förhållande som hade fått henne att få kalla fötter var när jag berättade att jag aldrig någonsin har poppat popcorn på platta utan bara kör med micron. :sweat_smile:

Som tur var kunde jag kompensera med annat som jag var bra på :slight_smile:

4 gillningar

Ska testa i helgen!

Äter inte popcorn, tuggar hellre på "packing-peanuts", men min sambo och son gillar det och det är jag som poppar. Kastrull, kokosfett, några kärnor och 6:an tills första 3 poppen sen ner till 2-3 på spisen. Perfekt varje gång. Självklart lite salt med!

Salt Bae Steak GIF

3 gillningar

Ja, det var ju precis det jag menade.
Du skrev att det var för mycket kolhydrater i det däringa smöret, och då menade jag att det nog inte spelar någon roll eftersom det är hyfsat mycket kolisar i majs… Har man bestämt sig för att äta popcorn ska man nog inte välja bort ett smör pga för mycket kolhydrater, tänker jag.

Men det blev kanske inte så roligt som det var tänkt. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Framförallt då det är typ 0 kolhydrater i smör. :joy:

Mer aska än kolhydrater :sweat_smile:

1 gillning

Nja det blev nog fel, menade majsen i sig... smör är gott :slight_smile:

Känns som jag och @Esse har skapat ett internt popcornkrig, här kommer min krigsförklaring.

1 gillning

Jag måste instämma på denna... Det ända jag använder micro till... Och är så värt det. Magiskt :heart:

1 gillning

Ja det blir så otroligt bra resultat!

1 gillning

När kommer filmen: Hur jag poppar i min air fryer? :joy::joy::joy:

Där måste jag ändå säga att det gjorde den rätt ok... Men ändå inte lika bra som den där burken och en micro

1 gillning

Du har testat alltså? haha, fan nu blev jag sugen på att prova.

1 gillning

Självfallet, la ut en bild på tv också. Var något år sedan Jag ville ju hitta ett användningsområde för airfryer. Men det blev att kärnor brände fast i botten och kände inte det var värt det.

1 gillning

Mååååste testa!

2 gillningar

shots fired kangaroo GIF by Outback Steakhouse

Hade tidigare en fristående mikrougn av enklaste sort av märket GoldStar, det som är LG numera. In med påsen, klockan på 2m40s och det blev perfekta popcorn.

Har numera en dyr Siemens av inbyggnadsmodell. Den är helt omöjlig att poppa i. Har försökte med påsar av alla möjliga fabrikat och köpte även en sån silikonskål och testade. Det blir bara bränt och opoppat på samma gång. Så vad man har för mikro spelar stor roll. Funderar på om effekten kan vara för låg så att det tar för lång tid innan det börjar poppa ordentligt och de som då väl har poppats blir då brända.

Nu kör jag kastrull och det ger ju väldigt bra popcorn. Också skönt och slippa ha en popcorn-maskin som står och tar plats i köksskåpen. Kastrull är ju minst lika enkelt. Rapsolja så det täcker botten och sedan popcorn så att det täcker botten. Inga 2-3 provpopcorn utan alla på en gång. Kör sen effekt 8. på induktionshällen. Skakar lite nu och då medans det poppar och sen av med kastrullen så fort man märker att poppningen börjar avta. Hittat ett märke, Urtekram, på Ica som jag brukar köpa. Tycker de ger bättre popcorn än Icas egna märke.

2 gillningar

Det går bra att kalla mig popfluencer.

5 gillningar