Apples minsta Mac är nu ännu mindre – det här är nya Mac mini

Håller med om allt det... Men jag vill förstå varför. Varför tog man beslutet att flytta strömknappen. Skulle dem sitta ivägen någon annanstans?

Kan mycket väl vara estetiska skäl, det är trots allt Apple :man_shrugging:t2:

1 gillning

Tycker att de kunde ha tagit bort den helt men det kanske händer nästa gång.

3 gillningar

EU regler säger annat

1 gillning

Det tolkar jag som att Apple troligtvis inte ville ha den där knappen överhuvudtaget :slightly_smiling_face:

Förmodligen. Men tycker ändå det kan vara bra att stängaav saker man inte använder

1 gillning

Getting Old Baby Boomer GIF by MOODMAN

:wink:

2 gillningar

Du får vara nöjd med att de inte satte strömingången på undersidan. :crazy_face:

2 gillningar

Det var min första tanke.

1 gillning

Har du någon källa på det? Jag är alltid nyfiken på vad de hittar på.

Så känner jag mig nu

3 gillningar

Är det inte så med 99% av alla teknikköp oavsett om de har en fruktlogga på sig eller ej? :sweat_smile:

2 gillningar

Jag vill minnas det infördes för >15 år sedan. Det var ett jäkla skrivande om det för tex internet leverantörerna var tvungna att skeppa med en liten strömbrytare till routrar å sådant.
Jag hittade lite som tyvärr var bakom paywalls och så gamla nyheter är lite svårt att hitta tyvärr.

1 gillning

Jag blev nyfiken och tänkte lära mig att använda CoPilot mer och mer. Grävde djupare i regelverket och det var ett djupt kaninhål.

Lärde mig i alla fall "off mode" :slight_smile: Och någonstans såg jag texten "mechanical switch"

Men inte blev jag så mycket klokare

Men hur som helst... On/off knappens placering genererar mer "buzz" än vad det är värt.

Och jag är sugen på en nyare mini