Apples minsta Mac är nu ännu mindre – det här är nya Mac mini

Tror de inte vill att man ska stänga av deras produkter.

Apple ”vi kör vår egen väg, fuck you” :slight_smile:

3 gillningar

haha..
Jag kan förstå att man inte kommer använda powerknappen speciellt mycket. Men i dessa tider där vi ska spara på energi och miljö så känns det konstigt att inte ha powerknappen lättare tillgänglig.

Och det kommer man troligen inte göra heller. Men de borde försöka få folk att göra det. Snabb googling sa att m4 drar 2.7Watt på idle vilket är galet lite. Men säg apple säjer 1miljon av denna. Då blir det ändå 2.7MW....det är ganska mycket som bara står och gör inget.

1 gillning

Kanske så de har tänkt att lösa deras "Private Cloud Computing" för Apple Intelligence. En distribuerad beräkningskapacitet utspridd på alla idle:ande Macar :grimacing:

1 gillning

:slight_smile: så kan det självklart vara.. De bygger ett eget Skynet

Hur ställer sig en vanlig Mac Mini M4 mot en Mac Mini 2 Pro i prestanda tro?

Off-Topic: Jag verkligen avskyr de överproducerade och flashiga presentationerna från Apple med CGI-övergångar. Det var bättre förr.
s-jobs.jpg

Det är väl mest att jag vill ha den, inte att det går att motivera på något praktiskt sätt. :wink: :smiling_face:
Och värmen är inte direkt något påtagligt problem, den har ju inte uppvisat några problem, och garderoben står på glänt.

För att jag föredrar MacOS, och därmed aldrig skulle köra något annat. Vill inte behöva bygga ihop saker, vill köpa något färdigt som bara funkar.

1 gillning

Satan vad liten den är!

2 gillningar

Hur ofta använder du powerknappen på din nuvarande Mac?

Eller på din Apple TV (som väl inte ens har en powerknapp)?

Och skulle man behöva använda knappen någon gång vartannat år är det väl bara att lyfta datorn och trycka. Datorn väger väl typ 5 gram och är lika stor som din mobiltelefon.

Jag såg en bild igår nånstans, som visade att det gick att peta under kanten utan att behöva lyfta.

Alla datorer stängs av via operativsystemet idag.

Trycker du på power går snarare de flesta datorer i standby istället.

Jag tror han menade att det blir problem om den sitter på undersidan när han ska sätta igång datorn. Är det så att knappen är så idiotiskt placerad så att man måste möblera om skrivbordet för att trycka på den, så kommer det ju bli så att man försöker undvika det i största möjliga mån och bara köra på viloläge hela tiden.

Perfekt ju :joy:

5 gillningar

Dagens förstapris till den som löste ett ickeproblem :sweat_smile:

1 gillning

jag funderar hur man ska fåtill det där när man har flera i ett rack. Är nog inte jättemånga som har rackmonterade Macmini men placeringen av powerknappen där gör det hela onödigt kompliserat.

sudo shutdown -h now

Om en Mac är så trasig att det inte går att stänga av från gui eller terminal inloggad via nätverk då spelar det ingen roll om man bara rycker ut strömkabeln direkt istället för att leta efter en knapp.

2 gillningar

Har någon klagat över placeringen av on/off-knappen på en Apple TV?

3 gillningar

Finns ingen att klaga på :sweat_smile:

1 gillning