Apple watch visar inget minustecken på temperaturen

Därför har jag tagit bort den ur hemsammanfattningen. Kollar man på separata ”rummet” visas minustecken

Exakt, så gör man.

Samma sak med den jag har i kylskåpet.

1 gillning

Har du minusgrader i kylskåpet?

Nej, men sensorn är borttagen från Hemsammanfattningen. Det var vad vi nämnde :grinning:

9.2 fixade inte problemet

är ju ruggit tråkigt att man ska behöva köpa en app för att få rätt temperatur :frowning: Överväger att köra klockan på engelska tillsvidare för att kringgå buggen

Yr.no är gratis. Foreca är typ gratis

1 gillning

Absolut, mer att jag köpt äppelsaker för att allt bara ska lira (är utvecklare själv så jag vet att det kan komma buggar, men man borde ju rimligtvis ha ett enhetstest på funktionerna i sina egna appar :face_with_peeking_eye:). Men nu är det snart jul och vi ska inte tjafsa om sånt :smiley: Får testa lite Yr.no

1 gillning

Menar du att jag kan få yr i komplikationen nere till vänster ?

Om så, hur?

Aha, yr visar inte temp i sådan komplikation, då minns jag fel.
Foreca gör det och man måste inte betala för foreca.

1 gillning

Då är jag med :slight_smile:
Personligen har jag inte använt apples väderapp på länge då prognoserna inte är så bra

1 gillning

Hahaha nej det är sant, men det ser snyggt ut :rofl: Saknar climendo, den gav ju ett ganska bra estimat

Jag tycker Apples väderapp oftast visat/visar väldigt rätt. Men man bör ju veta hur man läser den också.

Så här läser du % för nederbörd.

Vad betyder procenten i Väderappen?

En 10% risk för regn betyder att 10 gånger av 100 med detta vädermönster kan vi förvänta oss minst 0,01 "på en viss plats. På samma sätt skulle en 90% risk för regn innebära att 90 gånger ut av 100 med detta vädermönster kan vi förvänta oss minst 0,01 "på en viss plats.

Bra förklaringar men jag hade redan koll på detta.
Här på västkusten har mina (högst ovetenskapliga) studier visat att en kombination av smhi och yr är bäst, just nu utvärderar jag Foreca och är imponerad. Apples väderapp har ofta fel gällande temperatur, molnighet och vindbyar.

En bekant till mig som är ansvarig för snöröjare här uppe använder Yr.

Det känns som rätt bra betyg

Minns när vi var i barcelona för att se fotboll och han beklagade sig över kullerstenarna för det skulle ställa till det för snöröjningen:)

4 gillningar

Så här redovisar Verisure sina temperaturer på iPhone och AW Ultra.

bild

-2, nya uppdateringen kanske fungerar :tada:

1 gillning

Hur ser det ut när du går in i väder appen? Widget i watchface har alltid funkat för mig

Problemet verkar löst i dagens uppdatering.

Så här såg det ut förut:

Så här ser det ut nu:

1 gillning

@Johann @Oskar

Om om ni scrollar ner för att se kommande dagar, står det minus där också?