Apple watch visar inget minustecken på temperaturen

Forecas väder app har även komplikationer till Apple watch

bild

1 gillning

@bjorsi

Har alltid funkat för dig? Eller du kanske har råkat installera watchOS 9.2 RC?

Hyser en smal förhoppning om att där finns en fix i den…

Har Watch ’OS 9.1 och forecas väder-komplikation. Skaffat foreca nyligen så vet inte om det strulat tidigare

1 gillning

Jag installerade nu också Forecas app med tillhörande komplikation. Visar som du säger korrekt, får se så det fortsätter så samt om Apple fixar sitt schabbel.

Samma här. På watchface så vidar den minus men inte nrönjag går in på vädret

Kör Carrot weather och den visar minus-tecken i sin komplikation. Man kan även välja vilken vädertjänst man vill använda. Bland annat Foreca och Apple weather

1 gillning

Kanske beror på vilken urtavla du valt. På min Ultra visar den blått och minustecken för tillfället.

Ja det gör den hos mig oxå. Men gå in på appen och kolla hur vädret kommer vara idag och resten av veckan

Men du använder en helt annan komplikation. Byt ut någon av de tre du har i mitten mot temperatur istället, se om du har minustecken då.

Iofs. Men det är helt klart att Apple har problem med att hantera minusgrader i diverse olika lägen
(Exempelvis så blir -4 varmare än -2 i vissa vädersammanfattningar - vilket visar att de inte har koll på tecknet)

Och det är ett problem som har funnits länge.

De behöver inte hantera minusgrader med Fahrenheit.

1 gillning

Fahrenheit fungerar väldigt bra som en skala för väder.

0 grader = kallaste vinterdagarna
100 grader = varmaste sommardagarna

Sedan har vi lärt oss Celsius så det är svårt att tänka sig något annat.

(Fahrenheit - 32) / 2
Inte exakt men då kan man få ett ungefär på några grader allafall

1 gillning

Vill man ha mer exakt och är bra på huvudräkning: Dra ifrån 32, multiplicera med 5 och dividera med 9.

2 gillningar

Exakt... Typiskt amerikaner... (speciellt "designed in California...") :slight_smile:

Fast 100 grader är definierat so "normal kroppstemperatur någongång på 1700-talet"

Kallaste vinterdagarna är också tveksamt, i alla fall utanför Kalifornien... 0F = -18C

-40 är annars en bra brytpunkt där F och C möts. Under -40 så är är farenheit kallare än celcius

Som med allting annat så är det en vana men jag gillar ett system där jag kan stämma av punkterna relativt enkelt (fryser eller kokar vattnet) istället för ett som krånglar till det och dessutom inte är baserat på basen 10

Utgångspunkten var egentligen att 0 och 100 skulle motsvara de lägsta och högsta temperaturerna som förekom i Fahrenheits hemländer, norra Tysklandoch Nederländerna. Ursprungligen var 0 °F den lägsta temperaturen man kunde åstadkomma artificiellt, vilket man kunde uppnå genom att blanda isvatten och saltlag, −18 °C. 96 °F (≈ 35,6 °C) var normal kroppstemperatur, som Fahrenheit använde för att kalibrera skalan. Temperaturskalan delades sedan upp i 12 delar som sedan ytterligare delades i åtta, vilket gav 96 steg.

1 gillning

De är rätt hopplösa. Hemappen

Det är -4 till 21 grader

2 gillningar

Eller har du -17 hemma? :upside_down_face:

1 gillning

I morgon. I morgon…