Apple watch visar inget minustecken på temperaturen

Någon som har samma problem? När man klickar in i väderappen så står det exempelvis "-4°" men ute i hemskärmen så är det den lilla widgeten som bara visar "4"

Ja. Jänkarna har bara tagit höjd för att man knappt behöver -tecken på fahrenheit :nerd_face:

What? Kan inte minnas att det varit så förut

1 gillning

Min visar minustecken framför. Du råkar inte visa fahrenheit?

bild

Min visar också minusgrader.

bild

bild

Njaä, de tror jag inte.
Får väl pilla lite fram och tillbaka i inställningar och se

Edit: testade en annan urtavla, då fungerade det. Verkar vara Moduler, Moduler Duo och Moduler Kompakt som krånglar (de som använder den widgeten)

Jag använder Modular och den väder widgeten du har där och jag ser ett minustecken. Jag har engelska som språk däremot , ser att du kör svenska , kanske är någon sån bugg?

Jag har samma problem och min visar inte minus-tecknat på vissa komplikationer.

Däremot är texten blå för att markera att det är en temp på under noll. Men du har ju vart en monokrom display och då funkar ju inte det.

Testar :slight_smile:
Engelska
bild

Svenska
bild

Engelska fungerar utmärkt, så som jag är helt hundra på att det alltid varit föregående år

2 gillningar

Min visar inte heller minus.

Hur kan de supa bort något sådant?

Det blir lite roligt när de anser att (-)4 är varmare än (-)2 i diverse notiser :slight_smile:

2 gillningar

Felanmält?

Hur har ni i översikten? Är inga minustecken här heller för mig (jmf. klocka mot telefon).

bild


bild
bild

Är lite gott och blandat, i mitten på den runda översikts är de minus. Men ingen annanstans :grimacing:

1 gillning

Inte hunnit, men den som vill får gärna ta mina bilder och köra på :upside_down_face:

Jag bytte så jag har Foreca istället, de kan visa rätt temperatur (samma med yr)

2 gillningar

Jag har inte ens tänkt på det men det är samma sak hos mig, inget minustecken visas. Varken i watchfacet eller i detaljinformationen för kommande dagarna när man skrollar ner i väderappen.

Detta har INTE varit så tidigare utan här har Apple gjort bort sig. Hoppas verkligen på snabb fix.

Hur menar du då, har Foreca en app som ger en temperaturkomplikation som visar minustecknet?

1 gillning

Var är det nu igen man rapporterar sådant?

Jag har upphört att bli förvånad (eller kanske inte) över vilka enkla saker som kan försvinna mellan uppdateringar. Det är, emellanåt, svårt att begripa hur grundläggande funktionalitet bara försvinner

1 gillning