Apple Watch Ultra för extremsportare

villhöver denna än ju !! nån som vill köpa min 7a

Fast det där är ju som att säga att en bensindriven Fiat Punto med 100-literstank kommer mycket längre än en Tesla....
"Går inte att jämföra äpplen med päron."
:slight_smile:

Jämförde du precis Apple Watch ultra med en Fiat Punto?

Du får tolka det som du vill. Men att jämföra två saker kräver liknande funktioner också. :wink:

Det enda jag kan sakna på andra klockor är att klockan låser upp min dator. Annars vet jag inte vad jag skulle sakna

Fick den precis nu. Beställde igår. Raskt marscherat. Nu gäller det bara det vanliga - att få över all info från AppleWatch 8..... Sedan skall den packas och postas för att få en summa pengar. Väntar 2-3 dagar så jag ser att allt fungerar. Trevlig förpackning var det på Ultran och bättre laddkabel. Hoppas allt går smidigt. :hear_no_evil:

2 gillningar

Jag vet inte ens varför jag skrev mitt första inlägg. Jag reagerade nog på att du jämförde batteritid med "Andra klockor" när tråden uppenbarligen handlar om Apple Watch och specifikt modellen Ultra.

Min Seiko har bättre batteritid än väldigt många andra klockor för övrigt. För att inte tala om batterierna till mitt hemlarm.

Jag använde nog uttrycket andra klockor för att inte namnge min personliga favorit av smartklocka när det kommer batteritiden (just för att tråden handlar om AW Ultra).

Men om jag håller mig till enbart AW Ultra så är jag fortfarande inte övertygad om att batteritiden är tillräcklig för extremsportare. Jag tycker att då skulle batteritiden behöva mätas i veckor snarare än timmar (även om det är 2,5 dagar som vi sett som max här i tråden) Så jag vill motsätta mig att batteritiden är fantastisk

1 gillning

Inte så "farligt stor" ändå. Man vänjer sig snabbt. Trivs med den och jämfört med AppleWatch 8 - bättre batteritid och skärm. Vikten inte heller störande pga titanet. Priset är väl enda nackdelen - men allt är relativt.

8 gillningar

Jag är själv inte extremsportare så jag kan inte på rak arm komma att tänka på något scenario där den skulle vara begränsad.

Du verkar ju dock känna till det, vilka lägen skulle den komma till korta med batteritiden menar du?

Fiat Punto kan man inte jämföra med något, finns nog ingen sämre produkt. :joy::joy::joy:

Håller inte riktigt med där då du håller på MFF :joy:

Det gör dom. Betalade via Klarna (30 dag) i torsdag. Leverans dagen efter. För mig toppen med 8 komplikationer.
Mycket läckrare i verkligheten

4 gillningar

Kämpar inte för det men man råkar landa i det ibland…

62 timmar efter senaste laddning.

2 gillningar

Jag har valt att inte sova med klockan då det känns otryggt då larmet blir tyst på telefonen då :smiley: Så laddar min på natten :stuck_out_tongue:

Så är det inte för mig, alarmet ljuder precis som vanligt på telefonen plus att det kommer på klockan och även där ger mig möjlighet till att stoppa samt snooza.

3 gillningar

samma här

Kör ni väckarklockan eller vanligt larm?
Kan det bero på att man kör ljudlöst?


Jag använder vanligt alarm, sedan har jag alltid just min klocka på ljudlöst.

vanligt larm , o ljud av på aw här oxå

1 gillning