Apple Watch Ultra för extremsportare

Från sajten:
image

Apple Watch Ultra är framtagen för de tuffare miljöerna. Mer robust konstruktion och konstruerad för att hålla i mer utmanande situationer.

Efter presentationen av Apple Watch och Apple Watch SE presenterades Apple Watch Ultra. Nya Apple Watch Ultra är framtagen för personer som utövar extremsporter både på land och i vatten. Klockan tål höga temperaturer och miljöer som normalt är påfrestande för vanliga klockor. Apple Watch Ultra är tillverkad av titan i flyg- och rymdkvalitet och ger den perfekta balansen mellan vikt, hållbarhet och korrosionsbeständighet. Skalet höjs upp för att omge alla kanter av den platta safirkristallen framtill som skyddar Retina-skärmen. Skärmen som går upp till 2000 nits är alltså två gånger ljusare än någon tidigare Apple Watch-skärm. Den nya åtgärdsknappen har en orange färg med hög kontrast är lätt att anpassa för omedelbar tillgång till en mängd funktioner så som träningspass och mer.Apple Watch Ultra

Apple Watch Ultra är utrustad med en action-knapp som har olika funktioner beroende på vilken applikation som används. Action-knappen kan användas för att ta mellantider och aktivera andra funktioner däribland en inbyggd siren på 86 decibel som kan användas vid behov i ödsliga miljöer.

Apple Watch Ultra

Med en batteritid på 36 timmar behöver du inte tänka på att ladda. Apple påstår att Watch Ultra kommer med upp till 36 timmars batteritid per laddning under normal användning och ett nytt strömsparläge med minskad användning av GPS och pulsavläsningar som förlänger batteritiden till upp till 60 timmar per laddning kommer att finnas tillgänglig i en framtida watchOS 9-programuppdatering senare i år, enligt Apple.

Apple Watch Ultra

Även urtavlorna har utvecklats och är de mest avancerade som kommit från Apple så här långt. En av urtavlorna visar även en kompass så du vet var du befinner dig. En ny Wayfinder-urtavla designad för Apple Watch Ultras större skärm inkluderar en kompass och plats för upp till åtta komplikationer. Det finns också nya träningsvyer som segment, uppdelningar och höjder och som ger viktiga mätvärden på ett ögonkast.

Apple Watch Ultra

En av urtavlorna visar all information i rött vilket är optimalt i vissa miljöer där kontrast behövs. Klockan har även 3 mikrofoner för att kunna fånga upp ljud i utsatta miljöer. När det gäller GPS så finns både L1 och L5 att tillgå, vilket är bra i områden där täckningen annars kan vara begränsad.

Apple Watch Ultra

Mer avancerade armband presenterades också som tål miljöer både på land och i vatten. Klockan lämpar sig väl för den som dyker och klarar WR100. Väl i vattnet mäter den även djupet och temperaturen är du befinner dig. Certifieringen EN 13319 är också på plats när Apple Watch Ultra lanseras.

Apple Watch Ultra

Apple Watch Ultra kommer att kosta gå på 10995 kronor, kan beställas idag och blir tillgänglig den 23 september.

Artikeln uppdateras löpande.

Jag badar inte och har aldrig gått utanför en trail, varför känner jag ändå att jag behöver en ? :stuck_out_tongue_closed_eyes:

För att den inte är som alla dom andra.. :grin:

Tålighet samt batteritiden, det väger tungt.
Sen tycker jag den är lite cool oxå :sweat_smile:

2 gillningar

Tja :slight_smile:

Jo, jag funderar också

4 gillningar

Meeen… alltså den här är ju ändå ett måste, jag rastar ju hundarna 3 av 4 gånger om dagen.. i stadsmiljö.. det finns stigar.. förvisso cykelstigar men ändå :stuck_out_tongue:

4 gillningar

Det är rätt mentalitet :slight_smile:

En rostfri med celluar kostar typ lika mycket som en ultra.
Om man inte direkt bryr sig om storleken och vikten så är väl ultra en no-brainer?

Beror det inte också lite på vem du är och när du använder den? Det skulle se konstigt ut med en Ultra på min revisor som alltid går i kostym.

Det är väl lugnande att veta att revisorn tar hand om sin hälsa och kan hjälpa dig i många år framöver :laughing:

1 gillning

Om ni missat det så ska displayen vara 49 mm.

Det är boetten som är 49 mm på höjden, inte skärmen.

(49 mm × 44 mm × 14,4 mm)

tillägg: en bild:

1 gillning

Haha. Hur många fyrhjulsdrivna SUV har sett gyttja? Köp!

1 gillning

Svårt att ta det där med "Ultra" seriöst samtidigt som den har så dålig batteritid.
För att spinna vidare på SUV'arna utan gyttja, lägg till att den har 20 liters tank :stuck_out_tongue:

1 gillning

Den var ju riktigt sexig hands-on!

2 gillningar

Jag läste nånstans tidigt i morse att storleken på armbanden till AW 45mm är samma storlek som på Ultra, så det ska gå bra att använda alla gamla en samlat på sig.

1 gillning

ställde frågan i annan tråd men fick inget svar.
Kan man parkoppla denna till regulatorn så man får har mycket luft man har kvar?

En annan sak som slog mig är att är inte knapparna lite försmå?. För man dyker ganska ofta med handskar..

1 gillning

En sak som är intressant är att priset mellan Ultra och Series 8 i stål inte skiljer så mycket.
Stål i 45mm börjar 10195:-

Så nästa år när det troligtvis är dags för en uppgradering för mig kan det bli en Ultra.:thinking:

Från sajten:
image

Apples lansering under gårdagen med en Apple Watch Ultra får ses som ett ärligt försök att ta sig in på marknaden bland de något mer hårdnackade träningsklockorna.

Innan du trycker på köpknappen har vi samlat alla specifikationer för den nya klockan som Apple vill ska vara med oss på berget, på den långa löprundan och djup ner i vattnet. Men dröj inte allt för länge. Leveranstiden har redan gått från 23 september till 7-14 oktober.

Apple Watch Ultra

Utförande
Titan av flyg- och rymdkvalitet i naturligt utförande
En platt skärm i sapphire crystal.
Certifierad IP6X dammbeständig
Testad enligt MIL-STD 810H
Anpassningsbar knapp på sidan

Chip
Apple S8-chip med 64-bitars dual core CPU
Apple W3 trådlöst chip
Apple UI ultra bredbandschip

Klockans storlek och vikt
49 mm x 44 mm x 14,4 mm
61,3 gram

Skärm
49 mm Always-on Retina LTPO OLED-skärm med en upplösning på 410 x 502 pixlar
1164 kvadratmillimeters visningsyta
Upp till 2 000 nits ljusstyrka

Funktioner
Kompass
L1 & L5 GPS, Galileo, QZSS, BeiDou och GLONASS
Alltid påslagen höjdmätare
Vattentät upp till 100 meter, EN13319-certifiering
Djupmätare med vattentemperaturgivare
Blodsyresensor (kräver blodsyreapp)
Elektrisk hjärtsensor (kräver EKG-app)
Tredje generationens optiska hjärtsensor
Internationellt nödsamtal
Akut SOS
Hög G-accelerometer med upp till 256 g-krafter med falldetektering och kraschdetektering
Sensor för omgivande ljus
Gyroskop med högt dynamiskt omfång
Högtalare som är 40 % högre än Series 8
Tre-mikrofoner med strålformning och vindbrusreducering
GymKit stöd
Apple Pay-support
32 GB inbyggt lagringsutrymme (GPS, GPS + Cellular)
Baksida av keramik och safirglas (GPS + Cellular)

Anslutningsmöjligheter
LTE + UMTS (GPS + mobil)
Wi-Fi 802.11b/g/n 2,4GHz och 5GHz
Bluetooth 5.3

Ström
Upp till 36 timmars batteritid, eller 18 timmar på LTE
USB-C magnetisk snabbladdningskabel

Apple Watch Ultra Box Flätad laddare

Den nya kabeln som kommer med i Apple Watch Ultra-lådan från Apple har fått sig en mycket trevlig uppgradering. Den är nämligen nu flätad. Alla som använt Apples kablar med gummi på vet att kablarna inte mår bra av att flyttas runt eller böjas alltför många gånger. En flätad kabel rimmar helt rätt med en mer hållbar Apple Watch. Det här är en laddare som går att ta med sig på resan utan att den behöver en egen liten väska för att inte gå sönder.

Källa: Apple

1 gillning

Ja det stämmer

Kommer man även ha tillgång till alla vanliga "Watch Faces"? På alla videos nu är det bara den exklusiva för denna modell som visas.