Apple Watch Ultra för extremsportare

Snyggt med det oranga armbandet.:+1:t3:
Bara börja bestiga berg och vandra i öknen nu då.

1 gillning

Varje bakfylla är som att bestiga berg och min mun som öken

9 gillningar

Hur passar den med armband från äldre generationer av 44 och 45 mm klockorna?

Alltså jag har extremt små handleder och var lite orolig för storleken men tycker helt klart att den funkar utan problem. Större ja, massiv nej.

17 gillningar

Kör ni denna i helgen.:wink:

7 gillningar

Ser ju absolut inte FÖR stor ut.
Får man fråga vilket mått du har på handleden så att man har någon jämförelse?
Vilken storlek valde du på bandet?

155mm :muscle: :joy: Valde storlek Small, tror även medium hade funkat bra, för nu ligger "haken" mitt på undre handleden. Känns inte men tänker att den kan repa laptops osv?

Tusen tack!
Då borde den också se ok ut på mina 175mm.

1 gillning

De passar

Riktigt snygg, ska försöka hålla mig att inte byta. Krigsvinter väntar enligt Magdalena. :cold_face:

1 gillning

Jag noterar att många här köper en stor och klumpig och förlåt inte jättesnygg klocka typ mest bara för att det är Apple och man vill ha det värsta?!

Det är såklart klart skillnad på personer som är aktiva och tränar och de som mest vill se ut som de första :joy:

Jag föredrar Garmin som ett verktyg i min träning med veckors batteritid och statistik i världsklass. En Apple watch är enligt mig en smartklocka med träningsfunktioner, en Garmin är en träningstracker med en del smarta funktioner och lång uthållighet.

Jahapp, detta är en tråkig historia…

Jag har inte orken att skriva om allt till svenska från min post på engelsktalande forum men detta är så det har varit för mig, hoppas det funkar med engelskan :

Like everyone else I’ve been looking forward to my Apple Watch Ultra arriving and today was the day.

I got it delivered, so happy, and unpaired my Series 4 while unpacking the new watch. When I had the S4 unpaired I started my new watch but…what? It doesn’t boot up. I tried all kind of way but no, it wouldn’t boot. After a bit of searching and a bit of YouTube I learned that I was facing what was called “The green snake of death”, something with the battery that wouldn’t be fixed no matter how long I charged it.

I went to the one and only local Apple Store we have here and they exchanged it for another. I stayed in the store while setting it up so I saw that everything was ok.
When I got back home I noticed that it suddenly rebooted but I didn’t make anything of it.

During the rest of the day I was experiencing immediate freezes of the watch. It wasn’t possible to interact with it at all, it was totally frozen and I needed to hold down both Digital Crown and side button to force it to reboot. So it rebooted and then it happened after like five minutes again. Reboot again and then it happened again, and again, and again…

I went back to the Apple Store a third time and they said they couldn’t do anything about it but recommended me to call Apple Support Senior technicians.

Afterwards I went swimming with my son and wife and I noticed that the watch didn’t freeze at all during the time I was in the pool. The only difference was that when in the pool and the watch got submerged in water, the water lock kicked in and turned off all interaction with the screen until I held down the Digital Crown to get it to push out any water inside. After the water lock was gone the watch would then freeze up in a couple of minutes. After reboot I went down in the pool again and did some swimming and diving to the bottom and the Depth app kicked in every time and everything was working fine. Up until I removed the water lock in order to interact with the watch, then it took some minutes and then it froze as before.

I’m just so incredibly sad right now. I’d been looking forward to this, to step up to the Ultra from my S4 and this happens.

Have you guys any idea what I could do, besides calling Apple Support? I want to use my new watch, I want it to work, like all my previous watches have.

3 gillningar

Elämnde också. Kan det finnas hopp om mjukvarufel?

Om du inte gör antagande om varför jag är intresserad så ska jag inte göra antagande om varför du är intresserad av något annat.

1 gillning

Jag var in och tittade/provade klockan på den lokala butiken. Tur att de bara hade ett demoexemplar för annars så hade det kunna bli ett spontant inköp. Den tilltalade mig och kändes inte så klumpig som på vissa foton.

Det känns som om att jag får göra en av nedanstående saker nu :

  1. Byta ut klockan på Apple Store och hoppas att det är något i denna explicita enheten.

  2. Ta bort parkopplingen igen, göra en backup av telefonen. Därefter göra en återställning av telefonen och sätta upp den som ny lur och därefter parkoppla på nytt.

  3. Invänta iOS 16.1 (som väl bör komma i dagarna) och uppdatera till den för att se om det blir någon skillnad. I annat fall då återställa luren och sätta upp dom nu för att då se.

Hoppas att det löser sig (vilket jag tror) men det är ett elände med allt extra besvär.

Inte min men…

2 gillningar

Från sajten:


Apples nya Apple Watch Ultra får smaka på hammaren och dör innan den går sönder.

Det är samma TechRax, YouTubern som testade att krascha en iPhone 14 Pro för att se hur crash detection fungerade som nu testar Apple Watch Ultras hållbarhet. Han ger sig på klockan med en rejäl kraft och lyckas slå till den så hårt att den trycks genom underlaget utan att klockan först går sönder.

Apple kallar sin 11 000 kronors klocka för den mest hållbara Apple Watch någonsin. Spoiler Alert, hammaren vinner till slut. Intressant i videon är att något inuti klockan ger upp innan skärmen går sönder under tiden TechRax fortsätter att hamra på.

Från sajten:


Nyligen fick vi se Apple Watch Ultra bli hamrad till döds och i dag är det iFixit som har gett sig på Apples senaste klocka.

I vanlig ordning kastar sig iFixit över Apples produkter som gamar på kadaver i en öken. Även om personerna på iFixit har en milimeterprecision vid isärplockandet som får resten av befolkningen att se ut som grisar drabbade av skaksjukan så klarar inte ens dessa damer och herrar av att få isär Apple Watch Ultra utan lämnar skärmen lika söndrig som Minnie Driver hjärta efter Matt Damons besök hos Oprah

Källa: iFixit

 

1 gillning