Apple Watch Ultra för extremsportare

En sak som slog mig när jag var och provade Watch Ultra i helgen på Apple Store, var att alla dom orangea bergsloop banden som fanns att kolla på var väldigt smutsiga.
Detta efter bara 2 dagar i butiken. Verkar vara ett armband som drar åt sig smuts.
Så ni som har dessa, är det något ni märkt av?

Yes. Bara efter 1h så märkte jag av det på mitt orangea band. Små svarta fläckar (hade svart tröja på mig).

Gnuggades bort enkelt med en våtservett. Inte haft problem efter det med annan tröja.

1 gillning

AWU, nu med jelly scrolling!

Jag har orange och visst blir den smutsig lätt, men har inte haft nån problem att tvätta av det heller.

1 gillning

Tror den i första hand är tänkt för fridykning. Har svårt att se hur du ska kunna använda den fullt ut dom dykdator för lufttankar.

2 gillningar

True... Men var det inte apparat dyk på reklamfilmen?

1 gillning

Jo så var det, men inget som nämns med ord

1 gillning

Redigt smutsigt blev det. Ser ut som alla mina spännband nu. Väntar på spänning på min andra rem

2 gillningar

Tog klockan från laddaren i söndags morse kl 09.30 och nu ca 60 timmar senare sätter jag den på laddaren igen.

Ändå helt ok :grinning:

14 gillningar

Är det typ omöjligt att få repor i Apple Watch ultra?

There are no such things as omöjligt

1 gillning

Inget är omöjligt, det tar bara lite längre tid.

Ingenting är omöjligt för en man som inte behöver göra det själv

1 gillning

Chefen fick sin Ultra i går och nu när jag har fingrat på den så blev behovet större :wink:

1 gillning

Finns en dykapp för klockan. Byggd av något företag sm gör dykdatorer.

En artikel.

Det är Apples egen app. Sedan vet jag inte om de har outsourcat kodandet men det låter väl märkligt.

Osäker på boetten, har ingen aning om hur reptåligt titan är. Safir-glaset tål mycket iaf.

Det presenterades ett företag i samband med presentationen av dykfunktionerna.

In partnership with Huish Outdoors , the new Oceanic+ app turns Apple Watch Ultra into a capable dive computer. Available from the App Store later this fall, the app runs the Bühlmann decompression algorithm and includes dive planning, easy-to-read dive metrics, visual and haptic alerts, no-decompression limit, ascent rate and safety stop guidance.

Vilken smartwatch har det?

ingen... men poängen är att igen smartwatch kan ersätta en riktig dykdator... ännu.

3 gillningar