Apple Watch Ultra för extremsportare

En sak jag undrar över. Den är ju klassad för dykning enligt standard men har endast WR100?
Hur ser du på det?

1 gillning

Du kan ju ha den när du pilkar. :joy::joy::joy::joy:

Undrar hur den stått sig på mitt jobb?

Denna har funkat bra i snart 20 år runt min handled.

Såg ut så här då.

Och så här idag.

7 gillningar

Gillar främst mobilen på första bilden :blush:

1 gillning

Det var tider det. :joy::joy::joy:

1 gillning

Och du tog fotot vid samma klockslag… :slight_smile:

Har du bytt urtavla eller är det bara ljuset som förvirrar?

man är aldrig under 100 ändå. Jag tror den Garmin dykdator jag har idag inte är mycket mer än så

edit: Kollade och min Garmin mk2i tar 100 meter den med.

1 gillning

Samma tavla, Nikon Kompakt på första, Nikon DSLR på andra.

1 gillning

Hittade detta är det ungefär som din Garmin?

1 gillning

100 meters klockor klassas normalt som badklocka, typ i poolen, duschen och liknande. Ska man dyka bör klockan klara 300 meter även om man "bara" är på typ 50 meters djup. Snabba rörelser på dessa djup kan göra att trycket på 50 meter blir detsamma som trycket stillaliggande på 300 meters djup.

Ska jag dyka (vilket aldrig har hänt) så tar jag på mig denna som klarar 1220 meter och även har en helium ventil.

7 gillningar

oj...riktigt det fin stilat har jag inte läst om min Garmin. Men den är dedikerad dykklocka och jag har varit på 48meter med den.

1 gillning

Ultra ser väldigt stor ut, svårt att ha under skjortan på ett värdigt sätt. Tror man ser ganska muppig ut med denna på stan.

2 gillningar

Passar säkert utmärkt om man handlar alla sina kläder på Naturkompaniet.

6 gillningar

Vi är alla bland vänner här. Ta det lugnt

3 gillningar

Ok?

Tja, du lät lite irriterad i svaret på mitt inlägg så jag ville påpeka att det fanns inte någon ond baktanke bakom mitt inlägg

3 gillningar

Jag funderar på om jag ska avbeställa min. Kommer antagligen se ut som en clown med dasslock på min klena handled. Eller kanske kan jag bära den som Flavour Flav i ett snöre runt halsen.

5 gillningar

Och skrika "Fight the Power"!:facepunch:t3:

2 gillningar

Undra om Suunto satte i halsen när Apple presentaterade denna :slightly_smiling_face:

1 gillning

"Med en batteritid på 36 timmar behöver du inte tänka på att ladda"
Ni har verkligen låga krav på en klocka. Kolla åt något annat håll än Apple.

4 gillningar