Apple Watch Ultra för extremsportare

Fick den inte en häst som bakgrund också? Eller var det s8

Nu börjar det likna något. Jag har en armbandsklocka i titan med safirglas. Urverket har börjat sjunga på sista versen, men den har hållit i 25 år. Undrar vad den förväntade levnadstiden är på den här.

S0, S1, S2 är helt omöjliga att använda i min mening. Så fem år utifrån det. Låt oss ta i beaktning att utvecklingen något mattas av och skillnaden mellan produkterna blir mindre. Då kan du ha dem i 7-8 år.

1 gillning

Det var Hermes edition som fick hästen.

2 gillningar

Den är ju redigt tjock, 14,4 mm. Jag tycker min s5 är i tjockaste laget.

Sen garvade jag åt reklamfilmerna med alla arktiska expeditioner där folk hade klockan (och därmed armen) oskyddad i typ snöstorm. Och såklart inga handskar.

Sorry, men det här är inget för varken extremsportare eller expeditioner. Det är en livsstilsprodukt för medelålders män som lever på gamla meriter. Jag var rätt duktig på orientering och medeldistans-terränglöpning när jag var ung, och jag fjällvandrar och åker skidor nu. Jag känner mig 100% inom målgruppen.

6 gillningar

Precis. Och det går även bra att köpa armbanden som hör till ultran löst. Men de kommer bara med silverfärgade spännen så det ser nog lite konstigt ut om man har nån annan färg på klockan.

Från sajten:
image

Nya Apple Watch Ultra bjuder inte bara en större skärm och bättre batteritid utan även en hel del smarta funktioner och en av dem är att du alltid kommer ha stenkoll på badtemperaturen.

Ja det bjöds på riktigt imponerande batteritid och en betydligt större och mer tålig skärm i Apple Watch Ultra och en smidig funktion är att Ultra kommer kunna läsa av temperaturen i vattnet om du ska ut och dyka eller bada. Det är via Apples nya Depth-app som kommer exklusivt till Ultra man kan se vilket djup man är på, hur länge man har varit under vattnet och det går då även att se temperaturen i vattnet. När klockan är under vatten så aktiveras Depth-appen automatiskt.

Ultra har fått “EN 13319-certificering” vilket är internationell standard för dyktillbehör så ska du ut och bada med din nya Ultra så kan du vara mer trygg än någonsin att den kommer göra allt annat än att ta in vatten. Ultra går att beställa redan idag och klockan kostar 10 995 kronor.

Via MacRumors

Den såg helt bisarrt tjock ut. Alltså första smartklockan tjock ut

Garmins Fenix och Epix spelar i samma tjockis-liga. Det räknas som normalt i den kategorin.

Min fenix 3 hr anges till 17,5 mm tjocklek. Lite annan liga ändå.

2 gillningar

Du menar att det inte är klockan för när man är ensam på berget och ska ringa till base camp i en och en halv minut från handleden.



:joy::joy::joy:

Det är av titan så det lär ju hålla för typ allt. Jag har vanliga i titan, ser fortfarande ny ut.

Det är inget nytt. Så har det varit sedan dag 1

Och det syns i princip aldrig. Det är inte infästningen som drar blicken till sig.

1 gillning

Från sajten:
image

Apples senaste klocka ska tåla det mesta men som vi alla vet så lyckas teknik alltid gå sönder till slut och en reparation blir inte billig.

Apple Watch Ultra kostar 10 995 kronor och för 1 195 kronor kan du lägga till AppleCare som ger dig obegränsat med reparationer i upp till två år. Så om du inte har en hemförsäkring som är lika vänligt inställd så kan det vara värt den där extra tusingen.

För om skärmen, knappar eller annat går sönder under dina extremsporter så vill Apple ha 6 695 kronor för att laga den. Med AppleCare är kostnaden istället 679 kronor per tillfälle vilket känns en aning lättare för plånboken.

Via: The Verge

1 gillning

Lite snålt med två år på en såpass dyr klocka, jag fick tre år på min aw 7 titan och den hade ett liknande pris, 9895kr.
Apple kanske räknar med att Ultra lever ett tuffare liv?

Från sajten:
image

Apple Watch Ultra får den bästa batteritiden som en Apple Watch någonsin har haft men Garmin som tillverkar träningsklockor är allt annat än imponerade.

Det är på sin Twitter som Garmin har slängt ut en tweet där de skriver att de mäter batteritid i månader inte i timmar och visar upp sin träningsklocka Enduro 2. Deras egna klocka har en batteritid på upp till 150 timmar med GPS igång och har man den inställd som en smart klocka så räcker en laddning i 34 dagar. Jämförelsen mellan Apple Watch Ultra och Enduro 2 är dock inte helt rättvis då Garmins klocka har en solpanelsdriven skärm på 35 millimeter och Ultra har en skärm på 49 millimeter och kan gå upp till hela 2 000 nits.

Oavsett vad så får vi ge Garmin ett plus i kanten för den imponerande batteritiden och att de faktiskt gör en rund klocka men man behöver nog ta lite fler saker i beaktning när man pratar batteritid och se vad fler funktioner som finns i respektive klocka.

Källa: Twitter

 

1 gillning

nån som sett om armbanden stl 44/45 kommer funka på denna ? gillar inget av org armbandet som man kan välja till från apple

Ja, de passar

1 gillning

Vad har det för betydelse vem som använder denna klocka?

Om det vore så skulle väl ingen här behöva en kökskniv dyrare än 29:99.

Jag skulle lätt köpt den klockan och haft som dykdator.
MEN
Den verkar sakna det viktigaste av allt (iallafall vad jag tycker) en dykdator ska ha. En koppling mot regulatorn/Förstasteget så man vet hur mycket luft man har kvar.

1 gillning