Apple Watch Ultra för extremsportare

Om du inte gör antagande om varför jag är intresserad så ska jag inte göra antagande om varför du är intresserad av något annat.

1 gillning

Jag var in och tittade/provade klockan på den lokala butiken. Tur att de bara hade ett demoexemplar för annars så hade det kunna bli ett spontant inköp. Den tilltalade mig och kändes inte så klumpig som på vissa foton.

Det känns som om att jag får göra en av nedanstående saker nu :

  1. Byta ut klockan på Apple Store och hoppas att det är något i denna explicita enheten.

  2. Ta bort parkopplingen igen, göra en backup av telefonen. Därefter göra en återställning av telefonen och sätta upp den som ny lur och därefter parkoppla på nytt.

  3. Invänta iOS 16.1 (som väl bör komma i dagarna) och uppdatera till den för att se om det blir någon skillnad. I annat fall då återställa luren och sätta upp dom nu för att då se.

Hoppas att det löser sig (vilket jag tror) men det är ett elände med allt extra besvär.

Inte min men…

2 gillningar

Från sajten:


Apples nya Apple Watch Ultra får smaka på hammaren och dör innan den går sönder.

Det är samma TechRax, YouTubern som testade att krascha en iPhone 14 Pro för att se hur crash detection fungerade som nu testar Apple Watch Ultras hållbarhet. Han ger sig på klockan med en rejäl kraft och lyckas slå till den så hårt att den trycks genom underlaget utan att klockan först går sönder.

Apple kallar sin 11 000 kronors klocka för den mest hållbara Apple Watch någonsin. Spoiler Alert, hammaren vinner till slut. Intressant i videon är att något inuti klockan ger upp innan skärmen går sönder under tiden TechRax fortsätter att hamra på.

Från sajten:


Nyligen fick vi se Apple Watch Ultra bli hamrad till döds och i dag är det iFixit som har gett sig på Apples senaste klocka.

I vanlig ordning kastar sig iFixit över Apples produkter som gamar på kadaver i en öken. Även om personerna på iFixit har en milimeterprecision vid isärplockandet som får resten av befolkningen att se ut som grisar drabbade av skaksjukan så klarar inte ens dessa damer och herrar av att få isär Apple Watch Ultra utan lämnar skärmen lika söndrig som Minnie Driver hjärta efter Matt Damons besök hos Oprah

Källa: iFixit

 

1 gillning

En sak som slog mig när jag var och provade Watch Ultra i helgen på Apple Store, var att alla dom orangea bergsloop banden som fanns att kolla på var väldigt smutsiga.
Detta efter bara 2 dagar i butiken. Verkar vara ett armband som drar åt sig smuts.
Så ni som har dessa, är det något ni märkt av?

Yes. Bara efter 1h så märkte jag av det på mitt orangea band. Små svarta fläckar (hade svart tröja på mig).

Gnuggades bort enkelt med en våtservett. Inte haft problem efter det med annan tröja.

1 gillning

AWU, nu med jelly scrolling!

Jag har orange och visst blir den smutsig lätt, men har inte haft nån problem att tvätta av det heller.

1 gillning

Tror den i första hand är tänkt för fridykning. Har svårt att se hur du ska kunna använda den fullt ut dom dykdator för lufttankar.

2 gillningar

True... Men var det inte apparat dyk på reklamfilmen?

1 gillning

Jo så var det, men inget som nämns med ord

1 gillning

Redigt smutsigt blev det. Ser ut som alla mina spännband nu. Väntar på spänning på min andra rem

2 gillningar

Tog klockan från laddaren i söndags morse kl 09.30 och nu ca 60 timmar senare sätter jag den på laddaren igen.

Ändå helt ok :grinning:

14 gillningar

Är det typ omöjligt att få repor i Apple Watch ultra?

There are no such things as omöjligt

1 gillning

Inget är omöjligt, det tar bara lite längre tid.

Ingenting är omöjligt för en man som inte behöver göra det själv

1 gillning