Apple Watch 5 - Always-On

En fråga till er som har AW5 med AOD - Hur ser er batteritiden ut när ni har haft klockan på hela dagen?

1 gillning

Typ såhär: :+1: :slight_smile:

3 gillningar

Finns några saker att tänka på om man vill förlänga batteritiden ytterligare.
Har iofs inte haft några problem ännu, räcker lätt 24h för mig eller mer beroende på hur mycket man pillar och sen att jag alltid går över i teater-läge i sängen.

Från MacWorld: Så åtgärdar du batteriproblem på Apple Watch med Watch OS 6 - MacWorld

1 gillning

Jag hade en S03 men fan vad jag saknade AOD.

2 gillningar

Kör senaste betan av watchOS och nu är batteritiden riktigt bra. Går och lägger mig med ungefär 50% kvar.

1 gillning

Låter lovande!

1 gillning

Hur ska man tänka angående GPS vs LTE?

Overcast funkar offline så vet ej om kostnaden för ett e-sim samt den dyrare klockan är value. Hur kör ni?

1 gillning

Jag har LTE men kommer inte skaffa något abb till den. Kan inte riktigt försvara den extra kostnaden kontra hur sällan jag är ifrån telefonen :slight_smile:

Fair enough!

Jag tar inte med mig telefonen när jag ska till parkleken med sonen. Känns bra att ha uppkoppling i klockan då.

Jag gillar att kunna lämna telefonen hemma och ändå vara nåbar. Datatrafiken från klockan är dock försvinnande liten.
Hade jag kunnat ha lokaltrafikskortet i klockan hade jag lämnat telefonen hemma ännu mera.

Sorry jag kapar tråden, men måste väl ändå vara rätt skönt kunna lämna ifrån sig luren ibland och ändå vara nåbar i allra högsta grad? Är riktigt sugen på LTE o köra esim

1 gillning

Skulle aldrig kunna lämna telefonen hemma! E så mycket i den idag som gör att beroendet växt… Man har ju allt där… Så för mig e inte LTE viktigt…

2 gillningar

Försöker hitta en bra anledning att införskaffa en buse men jag har stött på problem haha

1 gillning

Är det att anse som riktigt bra? Det är aningen lägre än vad jag har med Series 4.

Allt beror ju också på hur mycket man använder, hur mycket den är aktiv… Hur många appar som kör ut notis mm… så de e omöjligt att jämföra olika enheter…

Ja, det är sant. Förutsättningarna kan ju diffa kraftigt mellan användare.

2 gillningar

Som fan har ja märkt … vissa dagar drar min 16-21 % , dagen efter 50-60% … jävla lotto de där …

1 gillning

Har märkt att det beror rätt mycket på hur man rör armen där klockan sitter. Framför datorn tex så rör jag eller vrider jag på min vänsterarm rätt mycket beroende på om jag skriver nått eller surfar eller både och.

Jag skulle säga att när man sitter framför en dator så rör man armarna avsevärt mindre än vad man gör annars :slight_smile:

1 gillning