Apple Watch 5 - Always-On

Det beror väl på vad man gör framför datorn. :wink:

2 gillningar

Ot: ingen som märker av att trappräknaren e galen ?.. ja går max 20-30 trappor per dag … mitt resultat e ja ja borde va grymt vältränad … :crazy_face:


4 senaste dagarna … fast de har ”hållt” på så här säkert aaa jätte länge …

Men där lyser inte skärmen hela tiden :slight_smile:

Kanske var rör var fel ord, så, medan jag skriver dvs trycker på tangenterna har jag armen upprätt, och klockan tänds upp, när jag pausar att skriva drar jag undan händerna från tangentordet lite gran och vrider dom även lite nedåt så klockan går ner in viloläge.

Man bör ju spara en hel del batteri på att stänga av raise to wake. Utan att man aktivt rör skärmen när man väl behöver använda någon mer än att bara se tiden. Som telefonen (förutom att iOS/iPhone 10x (oled) saknar AOD. Min telefon drar inte mycket batteri alls då den bara legat utan när man billar på skärmen hela tiden. (vaknar/skäcks)

Förtar ju lite av iden att ha Watch 5 :slight_smile:

Beror på hur aktiv du är på snap… hur många notiser du får… :rofl:

1 gillning

Haha snap e väl de ända ja inte kör faktiskt … eller jo till mina barn gör ja ju de faktiskt , de nya nu insta threads som snap fast inst :crazy_face:

1 gillning

:thinking: Jag funderar på Watch 5 för den har fler funktioner som ej finns på “renodlade” träningsklockor Suunto/Garmin mm och för den delen vanliga klockor… Men just raise to wake har ju inget med det att göra. Eller tänker jag helt fel och missar allt nu? Tänker att kika jag klockan snabbt med AOD. Ser jag tiden. Är det något mer jag vill se, så rör jag vid skärmen.

Nästa fråga, får Watch fnatt så fort det blir blött på skärmen, eller går det att navigera smidigt med touch ändå? (har fysiska knappar på min träningsklocka idag) eller måste man “torka av” den först

Provade just nu med ett blött finger på min Watch 5 och 11 Pro Max, och där har det tydligen förbättrats en hel del för båda funkar fint mot tidigare men antar det beror på hur blött det är också.

2 gillningar

Att inte vrida upp armen när man tittar lite snabbt på den från sidan visar en nertonat klocka, likadan som när man vrider upp den och den tänds om man har just klockan framme, om man tex har musikspelaren framme så syns en liten digital klocka, och om man vrider upp skärmen så ser man musikspelaren med en väldigt lite digital klocka upp till höger om man är vänsterhänt…
Oavsett så syns ju dom nertonade skärmarna sämre med direkt solljus på dom.

“Ska” man ha något hårdare än aluminium? Eller är den ok? Titan ser bra fint ut, men vill ha den mest för att det är rejält mycket hårdare material. Men dubbelt pris.
Vad kör ni med?

Aluminium duger bra för mig men beroende på vad du gör kanske du vill ha ett hårdare material.och då är ju Titanium eller Keramisk bland dom hårdare.

Testa under senaste dygnen hur länge man ha kan få Watch 5 att leva i teaterläge hela tiden, och det blev ca 57h innan den kom til 10% batteri. och under dessa timmar har jag bara väckt den under väldigt korta stunder för att se kockan eller utetempen, kanske en 15-20 ggr totalt.

Räkna med micro repor på aluminium vid hårdare användning… den e rätt ömtålig…

Samma glas på alla? Finns en del skal man kan ha vid träning kanske :thinking:

Då bör repor synas mer på svart aluminium än på silver tänker jag hmm :thinking:

Skärmytan är den samma… boet är inte så känsligt…

Nej, alla har inte Safir-glas. Klart mycket bättre med Safir-glas.