Apple vs resten

Indien är en intressant marknad, troligen mest konkurrensutsatt. Alla Kina märken minskar:

Apple och Samsung dock stabilt där. Google Pixel och Nothing är väl i kategorin övriga.

1 gillning

Satte en stund vid en MacBook Neo, ojoj, trevlig liten sak det där.

Kommer någon PC nära?

Du menar en ultralätt vardags laptop :blush:

Denna till exempel, kostar 9 900 kr
ASUS Zenbook A14 OLED UX3407 - Snapdragon X | 32GB | 512GB

Nya Dell XPS går in lite på det också:
https://www.dell.com/sv-se/shop/cty/pdp/spd/xps13dx13260laptop

Verkar slutsåld nu, men går få med studentrabatt.

Tycker du? Satt vid en förra helgen, galet långsam att öppna appar t.ex. Musplattan svampig och trög.

Jag undrar verkligen vilken laptop-PC som kommer i närheten i fysisk kvalitetskänsla till Apples bärbara, lika mot lika.

Tror inte det, särskilt nu med RAMageddon är det svårt att bygga prisvärt.

Körde den windows? Dom dagarna jag hade min leverera den.

Apple Macbooks har ju enastående jämn kvalitet i sina byggen.

Men finns nog enstaka PC laptops som kommer upp i samma klass

Dell XPS
Razor Blade
HP Spectre

Men sedan finns det ju områden där Macbooks inte kommer i närheten av Windows Laptops

Nope, kan den ens det? Kändes som en gammal Mini PC eller vad dom hette för 15 år sen.

Klart den kan. Jag tror du ljuger.

1 gillning

Visst.

Är inte Dell Precision > Dell XPS? :smiling_face:

Har en 5680 och en 7780 på jobbet, tidigare haft 5560 och 7760 :blush:

1 gillning

Men nu pratade vi om Windows Laptops som är i närheten av Macbooks :blush:

Dell Precision och HP Z Book Fury (Jag har just nu en Fury på jobbet) är ju i en helt annan liga (Mer kraftfulla) än de mest kraftfulla Macbooks :blush:

Den Fury jag har är G1i med RTX 4000 Blackwell kortet. Rejält kraftfull men ingen tunn och lätt sak :blush:

Men dessa är ju tungviktare för professionell CAD mm :blush:

1 gillning

Jo kanske :slight_smile:

Jag har 3500 ADA på den lilla och ett 6000 på den stora vill jag minnas :blush:

Hade dock gärna haft en macbook pro om det funkade och gick att få :nerd_face:

Intressant hur ordet PC bytt mening under tidens gång och blivit Windows datorer för många.

1 gillning

Har en fury jag med, med storbolagssäkerhet. Den är det sämsta som finns på denna jord :joy: förstår inte hur man kan sinka ner en dator så mycket med lite IT-mek…

Vi kan få macbooks numer men tyvärr inte jag, har för mycket udda program jag jobbar i (tt2, CVI, Catia) och inget av det fungerar på MAC tyvärr… Men har funderat på en ruggad dell, men IT säger att jag måste ha ett grafikkort för att köra Catia trots att det är blockerat och avstängt i min Fury :joy:

2 gillningar

Så på grund av säkerhet har bolaget stängt av grafikkortet. Varför då en Fury kan man undra?

Eller så har det inte det, PC = Personal Computer.

Sen kan tokskallar kalla det för vad man vill, om det nu är viktigt för vissa.

2 gillningar