Den kommer ju få uppderingar men inte AI funktionerna. Och dom kommer ju inte komma till Sverige ändå.
Vilket i sig betyder att Apple är i sin linda med dessa funktioner. Mycket lite är färdigt och ännu mindre på andra språk än Engelska
Där tycker jag att Google och Samsung sköter det mycket bättre med att ge funktioner till en bredare grupp.
Unpacked i juli med Samsung Fold blir intressant om Samsung presenterar ny AI mjukvara
Men Arun har ju en S24 Ultra till sina Apple iPads och Mac och klarar sig, så det är bara att byta ut luren ![]()
Och..
Och vad?
Det intressanta är om vanliga iPhone 16 kommer att stödja AI och vad den i sådana fall har som är annorlunda än 15 eller 14 Pro
Minst 8 GB ram och neural engine är det som är gemensamt för dom telefoner / iPad som får AI.
15 och 14 pro har 6 GB.
Ge upp ljudspyan (Spotify) nu.
Okej då är det RAM som sätter kravet
Haha vi får la se, hade ju tänkt att ha denna ett tag till i alla fall för dom är ju inte så billiga. ![]()
Men saknar penna till telefonen faktiskt.
Jag tror att Apple var alltför upptagna med att titta in i framtiden med sin Vision Pro. Dom såg helt enkelt inte AI komma nu. Det blev ett hastverk och tvunget att krafsa ihop ett samarbete med Open AI.
Kan hända. Inget om AI till Vision Pro och Homepod vad jag kunde se.
Men Apples vision var mycket spännande och de är mästare på presentationer.
Microsoft build keynote var så högtravande att man hade svårt att hänga med
Samsungs nya banbrytande design på hörlurar. Otroligt, är nog designavdelningen som är infiltrerad
Nu går jag snart över till Apple ![]()
Fast en smartklocka med safirglas för 2490 är inte dåligt ![]()
Nej det är riktigt bra pris ![]()
Samsung drar undan stöd för Tizen klockor nästa år och min Watch 2 Active måste då bytas ut. Kul med alla nya modeller från Samsung ![]()
Kul med alla nya modeller från Samsung, hade Apple gjort detsamma hade det varit riktigt dåligt. ![]()
![]()
Apple får göra en bra app och bra rekommendationer först. Gjorde ett nytt försök nu när jag testade Sonos Ace för att komma åt lossless. Jag blir verkligen inte kompis med AM.
Ja faktiskt, just nu så ryktas det ju om nya 7or, Ultra och idag släppte Samsung FE
Blir många om man räknar in 6orna med ![]()