Apple vs resten (2024)

Jag gjorde en lätt förändring. Känns lugnare och allt passar bättre till min svarta bakgrund.

Man behöver inte göra så mycket, eller ingenting alls

Men jag är alla fall redan nöjd

Stiligt

Så här ser min S24 Ultra ut just nu :blush:

Edit
Samsung har ju en kantpanel som är rätt bra. Kan man dra fram och svepa olika paneler. Jag har Appar, Räknare och Kompass numera

1 gillning

Påminner lite om Nothing mobilernas interface. Men jag föredrar det vanliga android. Det som Google Pixel har ungefär.

1 gillning

Jag har exakt samma upplägg på iOS och Android. Förutom raddan med meddelande, ringa etc längst ner så har jag kamera och galleri som enda ikoner på hemskärmen.

På mina datorer. Enbart ikonen för sopkorgen på skrivbordet i både Mac OS och Windows.

2 gillningar

Får hoppas det går att få till svartvita/ljusa ikoner för det där var ju bland det värsta jag sett :laughing: Är slutsatsen att frihet faktiskt suger och att Apple, trots allt, faktiskt vet vad som är bäst för oss? :crazy_face:

3 gillningar

Vem är träsktrollet? :joy:

Min fru :melting_face:

1 gillning

Den kalkylatorn :weary:

blind GIF

Jag tycker den är kanon och funktionell :blush:

Det intressanta är att många inom Apple världen är så besatta över att allt skall vad de kallar snyggt. Det är en högst personlig åsikt enligt mig

Men hur känns det nu när Apples take på ikontema ser ut som dåliga ikontema från Play store :wink:

1 gillning

Det känns bra :slight_smile:

(Mer allvarligt, jag undrar också varför vi bryr oss så mycket...)

Vi kan ju få in kalkylatorn på låsskärmen nu...

image

Fast, jag tror att jag ska lägga in förstoringsglaset i stället. Det behöver jag oftare och oftare med ökad ålder...

Intressant är även att så många inom Android-världen bryr sig så myclet om Apple :wink:

1 gillning

Absolut funktionellt men fult i förhållande till den snygga hemskärmen. Stör mig på att plötsligt i Android så dyker det upp något som bara är gammalt och fult. Lite som Windows 10 när man börjar gräva i inställningarna.

Går det inte att åtminstone få den där kalkylatorn med svart tema?

Jo, Apple har öppnat pandoras box till gräsliga inställningar, men det är upp till var och en vad man vill ha :slightly_smiling_face:

1 gillning

Bra idé, i dag har jag den på actionknappen.

Ja det är för att vi på Android fått så många saker som Apple var först med.

Glasbaksida
Fastlimmat batteri
Bortplockad SD kortplats på flaggskepp
Ingen laddare i boxen

:wink:

Tyvärr enda kalkylator i Galaxy store till kantpanel

Jag använder den svenska räknaren Tydlig i ios. Gillar den.

Vet inte var detta hör hemma men denna personen satte verkligen orden på spiken eller huvudet på spiken? :joy:
Tycker detta var ett extremt dåligt move av Apple där man normalt sätt känner att man kommer ha uppdateringar långt fram.
Blir lite bitter.

1 gillning

Då borde ni ju vara glada och inte ha lillebrorskomplex :slight_smile:

1 gillning

Jag håller med även om det inte påverkar mig. Samsung AI är ju på 3 år gamla flaggskepp och även vissa delar på 3 år gamla A serien.

Apple använder AI för att driva försäljningen av iPhone eller då Apple konsekvent haft dåligt med RAM så går det helt enkelt inte. Men att en iPhone 14 Pro inte skulle klara av Apples AI ser jag som en total flopp om det inte är för att driva försäljningen av 15 Pro, då är det Apples sätt att ännu en gång premiera aktieägare och inte lojala kunder

1 gillning

Ja det känns tyvärr som det.
Nu är jag så beroende av att ha iPhone men annars hade jag funderat på vad som är värt det litegrann.
Tänker att man ska kunna byta telefon var 3-4 år utan att den slutar få uppdateringar under den tiden… det är helt absurt.

1 gillning