Jag föredrar en sedelklämma. ![]()
![]()
Jag trodde gummiband ![]()
Pappa-plånbok-deluxe.
Överlag efter flera år på Android känns det som om nästa uppgradering blir till en iPhone igen.
AI implementeringen känns balanserad och även de andra uppdateringarna känns vettiga.
Haha helvete vad ful genvägen till bubblan såg ut på Android förresten:

Ser ju betydligt bättre ut på iOS:

Android hade tidigare den loggan men jag gillar denna bättre ![]()
Med en M1, och så lite minne och hårddiskutrymme och en 24 tums skärm så tycker jag att 10K är i överkant.
Men det fina med Apples kundbas är att en del av den utgör kategorin livsstils hipsters/influencers som inte har koll på hårdvaran och handlar med hjärtat.
Tunnaste? Har inte den Engelska Lorden lämnat företaget?
Om de kan lansera en 16 Pro Max som är lika tunn eller tunnare än 15 Pro Max med ~30% bättre batteritid pga effektivare processor så är det ju fantastiskt. Det var nog inte det ditt YT klipp handlade om men det står på min önskelista ![]()
Det är väl inte bara tunnhet som Apple är ute efter. Med det kommer lägre vikt och kanske framförallt mindre materialåtgång. Några gram per enhet blir många ton på sista raden.
Så är det. Men jag hoppas de testar ordentligt så det inte blir som med iPhone 6 Plus. Böjs lätt där det är knappar, luckor vid sim kort etc..
Vill minnas att en iPad hade det problemet också. En modell med sim kort som var för tunn och böjdes lätt.

Apple iPad Pro hade tidigare 6.4 mm, Samsung Tab 9 Ultra lade sig på 5.5 mm och det gillade inte Apple så de kom in med 5.1 mm. Undra om Samsung kontrar med Tab 10 Ultra ![]()
Google verkar tidigarelägga Pixel 9 lanseringen mycket tidigare detta år:
Kanske de på allvar nu vill få mer marknadsandelar? Var ju även en stor omorganisation inom Google nyligen. Blir intressant i vilket fall som helst.
Tycker det är fusk att mäta tunnaste stället. Kameran är ju den delen som sticker ut.
Det gäller förvisso inte bara Apple.
Det där är faktiskt något jag saknar. Dels att kunna ladda klockan så, dels att kunna ladda airpods så. Sen fattar jag inte varför inte Apple kan låta Apple watch kunna laddas med en vanlig magsafe puck utan måste ha sin specialladdare.
Vem är det som kommer på vad som ska stå på klockorna egentligen? Vadå "perfekt" ![]()
@pao såklart. ![]()
![]()