De slits på ett annat sätt om man släpar runt på dem varje dag. Batteriet har expanderat nu och tryckt sönder den också.
Dessutom är det modellen med tangentbord som man måste blåsa rent med tryckluft för minsta dammkorn.
De slits på ett annat sätt om man släpar runt på dem varje dag. Batteriet har expanderat nu och tryckt sönder den också.
Dessutom är det modellen med tangentbord som man måste blåsa rent med tryckluft för minsta dammkorn.
Riktiga grejer det ![]()
Nu får Apple ta fram en vikbar enhet så Samsung får upp vinsten ![]()
Testade @iDrewns fold nu i tjällmo. Har klämt på vikbar förr men då är de alltid nya. Vecket i mitten av skärmen är ju inte roligt efter en tids användning. Syns från alla vinklar och hörn och skärmen i övrigt gav en wish-känsla, billig plast typ.
De som köper dessa har väl inte så höga krav. ![]()
Är väl 90 tal att vika ihop telefonen. ![]()
![]()
Är lite som kartan som alltid fanns i bilen innan GPS kom. Samma veck på telefonen som kartorna hade ![]()
Så co drivern är foldläsaren idag? ![]()
![]()
Men inte säga vecket blev större på min fold3 med tiden. Men om @iDrewn fold blev det så... Kanske jag fick ett bra exemplar?
Vi alla är olika. Jag gillade min fold enormt mycket och har nu beställt en fold5.
Tycker inte det har blivit värre på min heller. Däremot har jag min mest i ihopfällt läge och precis när man öppnar den är vecket lite mer framträdande. När man haft den öppen ett tag jämnar det ut sig. Jag är nöjd!
Så när Markus (@Marcus_Attefors) gnäller på vecket är det mer som en bensinbilar ägare som gnäller på elbilar?...
Jag tror mer att Fold/Flip är för en specifik grupp användare, inte för den breda massan. Jag kan absolut både se och känna vecket men inget jag bryr mig om. Attefors däremot satt och smekte det som att det var första gången han såg en dam ![]()
Och när Apple väl släpper en vikbar enhet för detta är Note och stora skärmar all over again så är alla gliringar som bortblåsta ![]()
Skillnaden är ju oftast att Apple brukar vänta tills en teknik är mogen. De är sällan först med nya saker men släpper dem när de är genomarbetade. Jag personligen har klämt på vikbara mobiler många gånger men aldrig sett en som inte är helt ny. Tyckte det var rätt påtagligt hur mycket mer vecket syntes på en välanvänd telefon kontra en ny.
Analysfirman Counterpoint Researchs siffror visade att smartphone-försäljningen sjönk med 24 procent jämfört med förra året.
Apples marknadsandel i USA ligger nu på 55 procent efter årets andra kvartal tack vare ett rejält tapp från övriga tillverkare. Men enligt analysen ska Apple ha fått en hel del hjälp från operatörers kampanjer med iPhones. Trots detta så backade Apple ändå med 6 procent i försäljning.
Google blev den enda tillverkaren som gjorde ett rejält lyft med hela 48 procent mot föregående år. Smartphone-tillverkaren Alcatel ska ha stått för det största tappet på 67 procent jämfört med föregående år. Samsung tappade 37 procent och Motorola 17 procent.
Via: 9to5mac
Priset måste vara en bidragande orsak.
Han trodde väl att det var en springa, hittar ut själv. ![]()
![]()
Om man ser på Google Pixel specifikt tror jag ökningen till stor del på att de på allvar har kommit in i sortimentet hos de flesta telefonoperatörer i de marknader de är verksamma i. Sen har priset en betydelse också.
Tror särskilt deras a serie drar kunder.
Det är bara rykten om priset på iPhone 15 serien ännu. Men jag tror Apple får vara försiktiga med att höja får mycket:
Folk har inte har mycket som helst att lägga på en mobil.