Finns det något som MS gör som ser exakt likadant ut och har samma featureset mellan Windows och MacOs?
(Halvt ironiskt, halv seriöst)
Finns det något som MS gör som ser exakt likadant ut och har samma featureset mellan Windows och MacOs?
(Halvt ironiskt, halv seriöst)
Trådlös laddning kom iphone8. Innan det var det inget man någonsin kan tänkas behöva.....
Som AOD. ![]()
Var det inte samma med vattentäta enheter ![]()
Inför iPhone 15 är det teman kvar att plocka från Android ![]()
3 år låter lite klent, samtidigt som jag kan undra hur länge en skoldator håller? Rent spontant så känns det som att 6 år är mycket ovanligt?
Största problemet är väl när de ger Chromebooks även till lärare.
Hur tänker du nu?
Har en Chromebook från 2018 som fungerar klockrent. Vet inte riktigt var det för uttalandet grundas i?
En gymnasieelev slutar efter 3 år. Läraren riskerar att få behålla datorn längre än så.
Får den säkerhetsuppdateringar fortfarande? Om inte så skulle jag inte använda den.
Varför skulle en lärare behöva använda sin dator längre tid än vem som helst som har en dator via jobbet? 3-4 år är väl ganska vanligt i dag? Fast du har väl en fru/sambo som är lärare har jag för mig så du vet nog bättre än jag hur det fungerar i skolans värld ![]()
Absolut... Den rullar .131
Hon har en MacBook Pro från 2017 som sjunger på sista versen. När den slutar fungera får hon en Chromebook.
Från början var det minst 5 års uppdateringar, numera är det minst 6.5 år på Chromebooks.
Grejerna bör vara avskrivna långt innan och har ingen garanti, så.. ![]()
När det gäller USA och EU har tydligen dessa nu kommit överens i juli om ”EU-U.S. Data Privacy Framework”.
Problemet är nog mest att det ”planned obsolescence”. Det som Apple ibland anklagas för
Hur kan en från 2017 sjunka på sista versen? Brorsan har fått en från 2010 som han använder än.
Gällande Chromebooks så var det tidigare lite olika men nu har många en uppdateringsperiod på upp till 8 år