Apple TV - Hög nätverksaktivitet trots viloläge

Någon som upplevt att deras Apple TV ligger och använder nätverket ganska mycket trots att den är aktivt lagd i viloläge. Så här ser det ut hemma trots viloläge och ingen är hemma.

Använder du den som HomeKit hubb?

Har du satt att skärmsläckarna ska uppdateras ofta?

@Hakan_Ander Jag använder den som Homekit hubb ja. Du har rätt, det kanske är det som ligger och gör något. Frågan är varför den använder så “mycket” som 14-15Mbit

@ante Det första jag tänkte på så jag har stängt av skärmsläckaren tillfälligt

På tal om att använda mycket data.
Min Sonos Beam verkar väldigt törstig.

Fattar inte riktigt varför den gör det. :thinking:

Vad är detta? En app?

Är beamen trådad? Om den är det så går väl allt som strömmas till en Sonos enhet via den för att komma ut på SonosNet?

Det är en översikt av enheterna på mitt Ubiqiti nätverk och hur mycket data dom skickat upp och ner.

Nej. Har inget trådat.

Jag kommer älska mitt Unifi-system…:heart_eyes:. Är det en app eller webbgränssnitt?

Om du går in på beamen så kan du se var trafiken kommer ifrån.

En app. Där man kan spendera en del tid om man vill och se mycket statistik. :heart_eyes:

1 gillning

Känns tryggt!:grimacing:

ligger din homekit och spelar in video någonstans?.
Det låter ändå väldigt mycket. Kanske en wireshark är på sin plats?

Wireshark?

Du har möjligtvis inte någon hyfsat ny länk till hur man kör wireshark på en raspberry pi? Har sökt efter det men inte hittat.

En mjukvara som gör man kan sniffa nät trafik.

1 gillning

uj…på en Pi? Aldrig sett att det finns wireshark för Pi?..

Har hittar några gamla länkar om det så kanske har ingen lyckats med det på ett bra sätt :man_shrugging:t2:

Tror faktiskt inte det finns någon wireshark för Pi om jag ska vara ärlig. Win10 och MacOS finns.