Apple TV - Hög nätverksaktivitet trots viloläge

Men om jag kör den på win10 så antar jag att det blir övervakning för just den datorn. Jag levde i tron att man kunde sätta upp den för att lyssna på alla enheter i nätverket.

Skriver han som inte kan någonting om detta :man_shrugging:t2:

Nu kommer teknisk drabbel:

Det finns ett par olika sett att göra detta.

  1. Ha en data med två NIC:ar. Ett som går till appleTV och ett som går till switchen. Sätt NIC:arna i bridgemode så kommer all trafik flyta över din data och du kan “spela in” trafiken.
  2. I switchen sätter du vad som kallas för span port. Alltså att trafiken som går in/ut i switchporten från AppleTV porten replikeras till den port som sätter som Span. I span porten sätter du sedan datan med wireshark. För att göra detta måste du ha en switch som har den funktionen.

I wireshark kan du filtrera trafiken så datan du gör det ifrån inte dykerupp i loggen.

EDIT: Lite beroende på vad du har för brandvägg hemma så lär du kunna se där också var trafiken går.

Blev trött efter första meningen av allt detdär :joy:

Tack!

Nu har jag en del att googla :smile:

Tur google funkar igen :slight_smile:

Ja blev orolig där ett tag :slightly_smiling_face:

1 gillning

Den lugnade ner sig när jag kom hem från jobb och gjorde force quit på alla appar och har betett sig normalt sedan dess. Misstänker en buggig app som låg kvar i bakgrunden.

3 gillningar