Apple tar bort Fortnite från App Store och därmed möjligheten att spela på iPhone & iPad

ahh , kommer de då gå o ladda ner :innocent:

1 gillning

Alltså vad är detta för svar...

Måste ju hålla SLA-siffrorna i ordning. :wink:

Exakt.

Det där är bara ordbajsande för att nolla SLA, inget annat.

Från sajten:
image

I en oväntad vändning har Apple avslutat Epic Games utvecklarkonto – vilket blockerar vägen för Fortnite och Epic Games Store på iOS i EU.

EU:s nya lag om digitala marknader (DMA) öppnar upp möjligheten att kunna släppa appar utanför App Store. Men trots lagen så har Apple tagit bort utvecklarkontot för Epic Games svenska filial. Utan kontot blir det ganska svårt att kunna släppa Fortnite till iOS.

Apple hävdar att de inte kan lita på Epics löften efter tidigare kontraktbrott. Epic Games anser istället att det här en hämndaktion som är ett allvarligt brott mot EU:s lagar och ett försök att undergräva konkurrensen på iOS.

Via: Ars Technica

Läs mer:

Woopsie.

1 gillning

Kan man sätta käppar i hjulet så gör man det :blush:

I den verkliga världen blir man ju straffad efter brottet begåtts eller om man har bevis att brott kommer begås.
I Apples världs räcker det med misstanke.:sweat_smile::joy:

Det här ser verkligen illa ut tycker jag.

1 gillning

Borde inte Fortnite vara irrelevant när de får släppa det på App Store? Ett flera år gammalt spel.

Nya säsonger förjämnan tycker jag barnen säger. Senaste var ju Lego Fortnite. Men Roblox har tagit över i nuläget :blush:

1 gillning

Tycker själv det är underbart. Ett sådant bolag tillsammans med kinesiska Tencent förtjänar all skit de kan få.

Boy, are you wrong…:blush:

Är väl få spel som kommer upp i den mängden spelare.

Jag har dålig koll på bilar och spel. När jag fortfarande spelade spel kom det hela tiden något nytt som man gick vidare till.

Det är större än Roblox, varenda unge lirar det där känns det som. Är faktiskt rätt kul och de skapar nytt innehåll hela tiden.

Varenda unge kan väl inte lira det om det inte finns till iPhone och iPad?

Det "enda" spelföretegen satsar på idag är att gör nästa live service-spel som slår stort.
En sådan stort hitt genererar mer pengar i längden än vad stora singelplayer-spel gör.

Finns många över 10 år gamla spel som drar in mycket pengar än, som LoL, CS, Dota, GTA Online, Path of Exile.

2 gillningar

Har nog missat detta helt då jag enbart spelar på iPhone, iPad och Nintendo Switch. Har haft alla Nintendos spelkonsoler genom åren och där har det alltid varit att man köper ett spel och spelar igenom.

Sedan gillar jag inte evighetsspel så det kanske är lika bra.

Brukar ju finnas en story som man kan lira i spelet utöver multiplayer.

Vad säger du om Palworld?
Min son tröttna rätt snabbt

Inte testat. Men kul att det blev så stort. Roligt med en känga till Nintendo och The Pokemon Company.
Jag är för gammal för onlinespel. :grinning:
Det är nog riktigt svårt få någon som håller i längden och kan slå sig i bland de etablerade, hoppas på att Helldivers 2 är populärt ett tag till.

Jag vill ha långa singelplayeraventyr, såna spel som aktieägarna säger till de stora spelföretagen att inte göra längre.

1 gillning