Apple tar bort Fortnite från App Store och därmed möjligheten att spela på iPhone & iPad

Skulle mycket till för att få för mig att köpa en Samsung-produkt, sannolikt inte en Android-enhet oavsett tillverkare :slight_smile:

Skulle DEFINITIVT INTE köpa en ny enhet bara för att kunna spela Fortnite :slight_smile:

2 gillningar

Eller köpa något från en kinesisk tillverkare inte att förglömma, fyförbövelen. :laughing:

Då är du som jag, fast tvärtom :slightly_smiling_face:
Jag har ingen Apple produkt i mitt hem just nu och jag förmodar att du inte har någon Samsung produkt :slightly_smiling_face:

Helt korrekt :slight_smile:

mina två söner kom idag och i kör sa de gärna ville ha en android telefon och om jag hade några test ex som jag köpt på mig. De drog världens inövade utlägg om att man måste få ha friheten att göra vad man vill med sin telefon och att det inte hade accepterats om det var på datorer etcetc…

Så ena fick oneplus nord och andra oneplus7pro…

är så stolt.

4 gillningar

Haha, and you shall!

1 gillning

Har jag fattat det här rätt?
Du är stolt över att dina söner ljuger för far?
:wink:

Går väl att sideloada på alla Androidtelefoner ?

Ja det går det nog men ville visa att Samsung kör just nu massiv Epic reklam i sin store

…förklara

Sideloada är ju lite knasigt att säga.
Du bockar för att du får installera vilka appar du vill så laddar du ner apkn och kör den.

Ladda ner appar utanför Google play kan du bättre än jag.

Jag tolkade mellan raderna att de förstod vilka ”knappar” de skulle trycka på för att det skulle gå hem hos farsan och jag gissar att det var en desperat önskan efter fortnite som skapade detta plötsliga intresse för android :smirk:

aha. nja de har länge vara väldigt kritiska till att man inte kan göra vissa saker på iphone. Detta var väl det som gjorde de hamnade på Android sidan.

Ärligt så struntar jag i vilken telefon de använder… Android lurar är mångagånger billigare så bra för mig :slight_smile:

1 gillning

Hoppla!

Intressant från @nikka

1 gillning

Känns som att Apple skjuter sig rejält i foten om de börjar hindra tjänster från att få använda ”logga in med Apple”.

Har väl iofs inget större behov av detta inloggningsalternativet när spelet inte går att spela på plattformen längre?

Men ska tjänsten vara tvungen att ha en app på appstore för att kunna använda ”logga in med Apple”?
Grejen är ju att man ska kunna använda detta till tjänster där man behöver logga in. I stället för att använda google’s eller facebook’s dito.

Du förstår inte.

Apple var inte på väg att ta bort möjligheten överallt. Endast från Epic/Fortnite.