Apple släpper uppdaterad Apple TV-modell

Det finns en med A12 också, tveksamt att någon skulle märka skillnad i prestanda på Netflix etc.

Kommer HDR10+ till de gamla med eller måste man ha ny hårdvara för det?

Jag står nog över då jag bara ser TV och inga spel. Har en 4K så för min del lyfter inte den nya så mycket antar jag.

2 gillningar

Det är bara den nya modellen som stödjer det.

1 gillning

Samma här. Har man redan 4K modellen och bara kollar filmer/serier så märker man nog ingen större skillnad.

Det finns ju fördelar med allt. :joy: :joy:

kanske räcker me ny fjärr då :innocent::man_shrugging:t2: , har 4k

1 gillning

Jag har redan den senaste fjärren helt klart privärd.

1 gillning

ja 4k e ju 4 k kollar bara film / serier så en ny fjärr får räcka , hade hoppats på lite mera :man_shrugging:t2:

1 gillning

Vad tror ni, kommer Matter/Thread vara låst till bara den senaste och dyraste ATVn eller fungera med föregående modell som har nätverksuttag?

ja tror de bara senare dyra , annars borde ju den lilla modellen oxå fått kan man ju tycka

1 gillning

Skillnaden är väl nätverksuttaget som saknas på den nya lilla ATVn.

1 gillning

Jämför man dom så står det ju thread på dyrare

Tidigare har väl Apple gått ut med att HomePod mini och Apple TV 4k 2021 stödjer Thread?

2021 års modell har också thread:

1 gillning

När kom första 4k Apple TV? Tror fan jag har den. Då borde det bli ganska stort hopp till nya?

Edit: 2017 såg jag, sen 2021 kom en ny 4k.

Låter bra det, får se till att hitta någon lämplig pryl att testa med framöver då.

USB-C laddning? Nu håller Apple på att röra till det rejält. Vi har en 5W laddare med Lightningkontakt som finns i soffan. Den stödladdar vi telefoner, AirPods och fjärren med. Ska vi nu ha två sladdar och två laddare där?

Se det positivt du slipper nätverkskabeln. :joy::joy:

3 gillningar

Det kanske kommer en adapter som löser detta…

Min Apple TV 4k har endast hdmi 2.0 . Den nya har ju hdmi 2.1, vad gör det för skillnad på Apple TV? Xbox tex vet jag ju 4k HDR 120 hz.