Apple ser ut att avvakta med böjbar skärm

Tänk dig att du har en ipad mini i fickan.

Sedan jag började använda min fold3 har min ipad mini blivit liggandes.

Sen tror jag rent krasst sett att det är profit som styr också. Apple vill helst att du köper en iPhone, iPad och en Mac tre dyra prylar istället för en.
Först när de ser att de börjar bli riktigt populära bland vanliga konsumenter hoppar de på.
Ungefär som när Phablets (stor mobil) blev nåt som många köpte. Först då började Apple med en större telefon.

2 gillningar

är nog inte helt omöjligt.
men å andra sidan kostar en fold3 som en telefon och platta :man_shrugging:

Håller med dig om det fullständigt :slightly_smiling_face:
Se bara på SE
Nu kommer snart ny och det är samma komponenter som tidigare och måste vara otrolig avans för Apple

Nu är jag kanske inte rätt person att svara då jag valde S21U istället för Fold 3. @Stefan_Sandstrom har svarat och är nog den här på forumet som har störst erfarenhet av vikbar enhet. Men kan ge dig mitt resonemang. Mina krav på en mobil är följande i prioritet. S pen support, kamera och skärm. Därför tyckte jag det var synd att Samsung inte satte samma kamera uppsättning i Fold 3 som S21U för då hade mitt val varit lättare. Jag använder ofta splitscreen och ibland floating windows på min mobil för att öka produktiviteten och då verkar ju de funktioner på Fold 3 riktigt bra. Samsung har ju redan en bra ersättning för PC med DeX och med en vikbar enhet så blir det 3 i 1. Mobil, mindre surfplatta och PC allt i en enhet.

Jag har ingen glädje av det. Jag har en 12PM och när jag behöver formatet, ytan och/eller kraften så har jag min iPad Pro.

Ingen vikbar telefon ger mig detta. Däremot får jag en tjock klump att bära med i fickan, vilket inte går.

Ok då är detta inget för dig.

Denna diskussion med vikabar telefon luktar lite elbil över det… Många har en åsikt om det utan att testat det.

4 gillningar

Det är ju därför vi har dig, du testar ju allt som alla har åsikter om. Du är ju försökspilot för inte. :joy::joy::joy:

2 gillningar

Det är väl helt ok att ha åsikter utan att ha testat…eller?

Tror du syftar på folk som påstår upplevda erfarenheter utan att ha testat själv.

För övrigt tycker jag inte riktigt att min fråga besvarades helt. Vill folk verkligen springa runt med en så tjock klump i byxfickan? Dagens smartphones är ju tillräckligt tjocka, det behöver inte dubbleras.

1 gillning

När man sett fördelarna med en fold telefon så är man ok det att den är tjockare.
Kan inte påstå att tjockleken är något som stört mig på min fold3

Kan du ha den utan problem i framfickan på dina jeans?

japp. Har det ganska ofta tom.

Det lär ju inte vara några problem. :joy::joy:

stefj

efter denna julledighet så är det där utan tvekan mina jeans :pizza:

Sverige är ju iPhone land så är ju Nederländerna Samsung land. Flip 3 och Fold 3 är en succé och säljer ca 6 gr mer än föregångaren :slightly_smiling_face:

Källa?

Fast 6 gånger mer än föregångarna säger väl inte så mycket :thinking:

1 gillning
1 gillning

Allt är ju relativt. Flip 3 är ju en hit i Sydkorea hemma marknaden

1 gillning