Apple ser ut att avvakta med böjbar skärm

Nej, en 17" släpbar PC.

Vad bra för dom. För jag är en som verkligen gillar “one device to rule them all” :slightly_smiling_face:

Jag tycker du har rätt. Det gäller dock hela teknikindustrin. Jag tycker det varit ganska oinnovativt i flera år nu. Vi är inne i en period där vissa saker utvecklas/växer/etableras ganska sakta typ smarta hemmet, men några riktigt nya saker med wow-faktor har lyst med sin frånvaro.

Vilka är de sensate innovationerna? Elbilen(tycker den skiljer sig så mycket från fossil att den räknas), Robotdammsugare(gud så tråkig, men för vissa en klar hjälpreda), smarta klockor? Missar jag något i all hast här?

3 gillningar

Nej helt nya produkter har det ju varit skralt med. Elbilen har ju funnits för länge sedan dock i annan tappning. Utvecklingen av redan etablerade produkter dock tycker jag har varit mer innovativa där Apple har sina M processorer men just på iPhone har det varit, vänta, anpassa och ta efter med sin egen twerk

Face ID, MagSafe, rumsligt ljud?

3 gillningar

På det vanliga datorområdet händer det rätt mycket nu. Var rätt stagnerat under några år. Sen kom Apple med sitt M1 chipp och rörde om.
Intel, AMD och Nvidia blev nog rätt oroliga och har satt fart på utvecklingen också. Qualcomm involverat även dem. Känns mer intressant än på länge.

Tillsammans med twerk vill jag få det till rumpsligt ljud.:hugs:

Jag hittar själv till dörren.

1 gillning

M processorerna har jag funderat på vad de kan innebära för mer industriell verksamhe? Alltså riktigt, riktigt stora system. Snabbheten och srömsnålheten kanske kan innebära att vi får något vi idag inte känner till? Eller att sådant vi känner till men inte kan tillverka fungerar?

1 gillning

Jag kan aldrig tänka mig något annat. De andra med fold telefoner som jag känner säger likadant.

Inlärningskurvan är lite hörge för man är så van att göra på ett sett. Telefoner idag är ju ett sett att få vardagen att fungera

1 gillning

Ja precis vad jag menade. Face ID väntade Apple och gjorde sin egen twerk jämfört med konkurrenterna. Men nu med att större delen av världen har munskydd så kanske det kommer hole punch och fingeravtrycksläsare i skärmen. Magsafe är ju Apples variant på trådlösladdning som de väntade med länge. Apple var inte först med helt trådlösa hörlurar men var väl först med rumsligt ljud, en twerk av redan existerande grejor

Håller med dig om det fullständigt och bra att Intel fick lite (mycket) press för det gagnar oss konsumenter när branschen utvecklas tillsammans

2 gillningar

Skall bli intressant när Apple släpper en vikbar enhet vad de som är motståndare idag tycker då :slightly_smiling_face:

1 gillning

Skillnad på motståndare och tveksam.

1 gillning

Är skeptisk till dagens vikbara skärmar. Det betyder inte att jag kommer vara det till vikbara skärmar om ett par år.

3 gillningar

Jag har bara så svårt att se nyttan/behovet/wow-faktorn. För mig är det viktigt att telefonen inte är för stor. Ibland funderar jag snarare på en iPad mini att ta med där jag skulle kunna tänka mig att det vore smutt med en större device, och där min 11" iPad är för stor. Men det är så få gånger det inträffar, Dagens telefoner är så pass stora att de fyller min behov. Kanske ändrar jag mig om det blir vanligare så man ser nyttan på ett annat sätt?

Blir väl som vanligt att Apple gör det rätt :smiley:

Eller när Samsung ger dem ett bra pris :wink:

Kan inte annat än bli imponerad när en tillverkare (Samsung) inte ger sig utan fortsätter att förfina och utveckla nya saker (Fold och Flip) utan direkt avkastning :slightly_smiling_face:

Skärmen är ju bara en komponent. Helheten som räknas :wink:

Personligen har jag oerhört svårt att se nyttan eller fördelen med dessa böjbara enheter som de ser ut nu. Vad är den stora fördelen? Vem skulle vilja ha en sådan och varför? Upplys mig :slight_smile:

3 gillningar