Apple presenterar AirPods Pro 2

ja :man_shrugging:t2:

Näää

Från sajten:
image

Apple är kända för att utnyttja deras design på finurliga sätt och AirPods Pro kan ha en maskerad antenn.

Lumafield har kört Apples senaste AirPods Pro genom röntgen för att se vad som gömmer sig inuti laddningsetuiet. Vid första anblick så ser det mesta ut som inuti förra generationen förutom snoddfästet. Den ser ut att vara sammankopplad med Lightningkontakt som i sin tur är kopplat till moderkortet.

Röntgenbild av Lumafield

Bild: Lumafield

Det kan betyda att Apple har utnyttjat snoddfästet till att ge bättre signal när du spårar dina hörlurar i Hitta-appen. En efterlängtad funktion som introducerades med senaste AirPods Pro.

Via: Macrumors

1 gillning

Äntligen! Verkligen coolt att gravyren syns på statusen på telefon


14 gillningar

Coolt med memojin

ja de där e så kul !!

Läste om att adaptiv transparens skulle komma till vanliga pro och max. Men det ryktet verkade inte stämma. Synd men förståligt.

Har nu provkört mina AirPods Pro 2 och vilken jävla bra uppföljare det är.

Dem sitter mycket skönare, bättre ljud, bättre brusreducering och sen fodralet med alla nya finesser. Ända nackdelen är väl det med fodralet som diskuterats, extremt lätt att få repor på, men men det ligger ju mest i fickan ändå :stuck_out_tongue:

4 gillningar

Det är ju ändå ett fodral. :wink:

3 gillningar

Har upptäckt att ljudet nästan alltid hackar till och skrapar någon sekund när jag låser upp telefonen. Någon annan som upplever samma fenomen?

Detta är mina första AirPods och har kört apples trodde lurar innan så har inget direkt ett jämföra med.

Från sajten:
image

Apples försäljningsiffror för AirPods Pro 2 har sett till att Apple nu har 43 procent av marknadsandelarna av True Wireless Stereo hörlurar.

Apple hade redan ett starkt grepp om marknaden men tog ännu ett steg framåt med AirPods Pro 2 under tredje försäljningskvartalet. På andra plats kom Samsung som fick se sina Galaxy Buds falla med hela 25 procent.

Informationen kommer från Canalys

Enligt de senaste uppskattningarna från Canalys drabbades den globala smarta personliga ljudmarknaden av sin andra nedgång i rad under tredje kvartalet 2022, med leveranser som minskade med 4 % till 113,6 miljoner enheter. TWS förblev den enda kategorin som visade en ökning, med 6% tillväxt till 76,9 miljoner enheter under kvartalet

Apple (inklusive Beats) försvarade sin ledande position med andra generationens AirPods Pro-lansering, vilket ledde till en 34% ökning av leveranser och en 31% marknadsandel. Samsung (inklusive Harmans dotterbolag) tog andra plats, men dess leveranser sjönk med 15 % trots lanseringen av den nya Galaxy Buds2 Pro

Canalys fortsätter med att det ser mörkt ut för flera av de andra tillverkarna som under tredje kvartalet har reat ut sina hörlurar för att hålla sig kvar i matchen.

Under tredje kvartalet 2022 använde ljudcentrerade varumärken, som Sony, Jabra och JBL (under Samsungs Harman-dotterbolag), aggressiva rabatter över kanaler för att upprätthålla leveransnivåer, vilket avsevärt försvagade marknadsprestandan för märken med värde för pengarna. Men dessa varumärkens marknadsvärdesökningar är relativt oförändrade, vilket återspeglar det makroekonomiska tryck som leverantörerna är under. Under fjärde kvartalet kan marknadsutvecklingen fortsätta att minska.

Canalys TWS

Via: 9to5mac

Källa: Canalys

Håller med. Jag provade dem på en Apple-butik i lördags och efter drygt två minuters testande beslutade jag mig för att köpa dem, med Applecare. Ganska hög prislapp men med tanke på hur mycket de kommer användas (träning, resor, promenader etc) så tycker jag det var värt det. Brusreduceringen är helt sinnes, den blockerar bort i princip allt bakgrundsoljud.

Använde tidigare generation 1 som iofs är bra, men dessa är mycket bättre. Apple tjänar nog en rejäl slant på dessa hörlurar.

2 gillningar

Någon mer än jag som får ett skumt ljud när man pratar i telefon? Som att man får 2% medhörning, men bara i vänstra örat!? :thinking:

Någon som känner igen?

Mina öron blir inte riktigt kompis med AirPods PRO. De ploppar ur så därför har jag börja titta på nearplugs med memory foam. Är det någon annan som testat detta och är nöjd? Finns ju några lågpris varianter också.

Jag har inte de problem som du har, men testade med pluppar av minnesskum. Det funkade bra. Jag testade mer för att se om ljudet påverkades. Men allt med passform är nog bara att testa sig fram.

Jag tror jag köpte plupparna från Australien av ett företag som var tidigt på denna affärsidén.

1 gillning

Konstigt, de problemen hade jag med vanliga Airpods Pro Gen 1, trots samma storlek på gummipluppen på Gen 2 så sitter de mycket bättre i öronen på mig av någon anledning.

Lite efter många andra så har jag landat ett par Pro Gen 2. Trots allt ni skrivit och vad alla tester sagt så är jag lite överraskad vilken tydligt lyft det är jämfört med förra versionen. Kul.

En finess som jag upptäckte när jag Googlade idag var att man kan ladda dem med Apple Watch-laddaren. Det är riktigt smutt.

Nu är jag mest orolig att det kommer en USB-C i höst. Men men, antingen får man väl bita i det sura äpplet och acceptera eländet eller så får man som @Erik skrev i en annan tråd se att Tradera är ens bästa vän. Dessutom har jag AirPods Max så man är ju ändå kvar i dubbelsladdseländet.

Jag laddar nästan uteslutande trådlöst så ser egentligen inte problemet med Lightning vs USB-C.
Men du kanske inte laddar din iPhone trådlöst eller befintliga hörlurar?

Kör väldigt lite trådlös laddning. Har en MagSafe vid sängen och en i bilen. Tycker plattorna är vägen när de inte används och MagSafe har nackdelen att det inte är ett naturligt enhandsgrepp att ta bort telefonen och Qi är tvärt om, ”svårt” att få rätt position på telefonen.

Sedan blev jag glad för att AW-laddaren funkar, det gör ju en pryl mindre att ta med. Även om man ofta laddar telefon, klocka och AirPods under natten.

Airpods Pro 2 har ju magneter i caset som gör att dom centreras och fastnar på Magsafe-laddare.
Väldigt trevligt måste jag säga.:+1:t3:

2 gillningar