Apple presenterar AirPods Pro 2

Från sajten:
image

Nya AirPods har en högre bandbredd för att låsa upp banbrytande upplevelser.

Rumsligt ljud kan ställas in för dig personligen med hjälp av TrueDepth-kameran som skapar en personlig profil för rumsligt ljud baserat på storleken och formen på ditt huvud och dina öron.

Brusreduceringen blir ännu bättre. Med hjälp av det nya H2-chippet. Ny aktiv brusreducering. Minskar oönskat ljud. För att skapa en nästa generations upplevelse använder H2 avancerat beräkningsljud. Upp till 2 gånger mängden brus som avbryts över den ursprungliga AirPods Pro.

Vi får även ett förbättrat läge för Hitta med det nya fodralet för AirPods Pro 2 som inkluderar en högtalare, för alla gånger som någon lagt hörlurarna på ett bra ställe.

Transparensläget tar det till nästa nivå med adaptiv transparens. Minskar volymen av miljöbuller som till exempel byggarbeten. Bearbetar ljud 48 000 gånger per sekund. Reagerar på alla höga ljud du utsätts för.

Fodralet ger oss upp till 30 timmar batteritid, hörlurana i sig ger oss upp till 6 timmar. Fodralet går nu även att ladda med samma laddare som du använder till din Apple Watch.

AirPods Pro 2 går att beställa från den 9 september klockan 14:00 för ett pris på 3295 kronor.

Artikeln uppdateras löpande.

Vad kommer en Apple Lanyard Loop kosta? 299? :slightly_smiling_face:

Svarar mig själv, kostar BARA 150:-!!! :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 gillning

3295:-

2 gillningar

Så trevligt!

Efterlängtat. Jag hoppas ANC är så bra så mina Max kan få gå i pension :grin:

Från sajten:
image

Igår visade Apple upp nästa generation av AirPods Pro och de bjuder på en rad nya funktioner och förbättringar men stöd för lossless-ljud är inte en av sakerna.

H2-chippet som huserar i nya AirPods Pro ger hörlurarna aktiv brusreducering, förbättrat transparansläge och en bättre upplevelse när vi lyssnar på musik. Men något som inte står med bland specifikationerna är stöd för lossless-ljud som Apple erbjuder i sin egna musiktjänst Apple Music. Detta är så klart lite tråkigt men med tanke på att flera funktioner så som personligt inställt rumsligt ljud är försenat så kanske lossless kommer vid ett senare tillfälle.

Det kommer att gå att förhandsboka nya AirPods Pro den 9 september med leverans den 23 september och prislappen ligger på 3 295 kronor.

Via MacRumors

1 gillning

Den stora frågan är om man kan köpa ett pro2-laddningsetui till sina airpods pro av första generationen. Mitt fodral skulle behöva bytas ut.

1 gillning

Det här med lossless ljud har blivit en grej som man bara efterfrågar "Högre specifikationer = alltid något vi vill ha". Men det går inte att skicka så mycket bandbredd trådlöst i rörelse utan att det drar alldeles för mycket ström. Tänk Wifi.

Funderar starkt på att boka ett par Airpods Pro 2 i morgon.

Vad jag förstår tar Apple emot retur även på in ear-lurar (har ofta problem med dessa, att skelettet förstärker kroppsljud på ett obehagligt sätt). Frågan är om det även gäller om man nyttjar gratis gravyr av etuiet?

Var hittar du infon om att Apple skulle ta emot retour även på In-Ear lurar? Den infon kan jag inte hitta någonstans, men gör de det vore det ju fantastiskt.

Var någon som skrev det i någon tråd. Och jag hittade inget undantag mot det när jag läste villkoren.

1 gillning

Wiiiiii!!!! :grin::raised_hands:t2:

Då var mina AirPods Pro skickade så dyker väl upp imorgon. En dag tidigare än sagt.
Någon annan som fått leveransmeddelande?

2 gillningar

Står fortfarande ”Förbereder för leverans” på mina… :poop:

1 gillning

Dagen är inte slut ännu!:crossed_fingers:t3:

2 gillningar

Ska du som beställde med gravyr och fick sent datum få dina först? Orättvist. :sweat_smile:

Fortfarande förbereder leverans på mina...

1 gillning

Förbereder för leverans här och Apple har släppt pengarna de drog på kortet så få när det dyker upp några lurar här. :person_shrugging:

Äntligen lönar det sig att vara trogen kund.:joy:

1 gillning

hoppas på i morgon !! här oxå