Apple Maps blir bättre i Norden

Testade navigatorn i Apple Maps när vi kom nära hemtrakterna. Den hade en fördel som jag inte sett i andra alternativ. När man ska svänga vänster och det finns två sådana filer så rekommenderade den vilken av filerna man skulle ta baserat på hur nästa avtagsväg var tänkt. I Waze och Volvon så rekommenderar den både filerna.

Sedan tänkte jag att om man väljer bil vore det ju smutt om man kunde slippa få navigationen till klockan också, lika bra det är när man går, lika störande var det när man kör bil.

I Sälen var för övrigt satellitbilderna nyare, men inte nya, i Apple jämfört med Google.

4 gillningar

Ja, att dom skickar navigations notiser till klockan samtidigt som man har carplay igång är ju bara dumheter (det har pågått sålänge så de kan inte kallas för bugg)

3 gillningar

Enig. Som dessutom drar massa extra batteri från klockan.

1 gillning

Det går ju att stänga av på klockan.

2 gillningar

Men man måste göra det för vare navigation? Eller går det att få bort för just bilnavigering?

Tro inte det går specifikt för bilkörning men jag stängde av det helt på klockan för det vara bara irriterande. Men när jag vill ha det på klockan typ när man promenerar i en stad startar jag bara appen på klockan så speglas rutten som startats på telefonen.

Edit: Kollade precis och det verkar gå att välja olika.

4 gillningar

För mig är det rätt. @Marcus_Attefors

Edit, fuck inte satellit.

Det där ser ju fint ut. Ska testas. Tack!

Nya bilen har en riktigt bra navigator från Tomtom inbyggd. Men man kanske skulle ge Apple Maps en ny chans :wink:

Jag irriterade också mig på att instruktionerna kom till klockan när jag körde bil men efter att jag stängt av det så tycker jag det fungerar bra.

Apple Maps är väl också Tomtom.

Mängder med fel på lite olika ställen jag kollat också.. fattar inte hur det kan fortfarande vara så?
En allmän flygplats låg helt fel inne på ett militärt område tillexempel.. butiker som inte finns eller ligger fel.

Testa navigering under en tur i Stockholm nu. Fungerar fantastiskt bra. Tydlig vägvisning, bra karta och responsiv(telefon i bil). Hur den klarar trafikintensitet, köer och olyckor vet jag inte.

Och tack vare @Hakan_Ander slipper man att få den på klockan när man kör..:+1:

1 gillning

Jag har aldrig fått in den i klockan. :joy::joy::joy:

Jag trodde det var därför du snurrar runt, runt..:joy::joy::joy:

2 gillningar

Nope, Apple kör sina egna numera.

Det var loggan nere i hörnet på kart-appen som förvirrade mig.

Ah jag tror att viss data hämtas från andra, kan vara saker som hastighetsskyltar osv :slight_smile:

Upptäckte att med Kartor fungerar det i Stockholms tunnlar. Waze tappar ju bort sig men här verkar kartor kunna simulera var man är på något sätt.

en toppen funktion i Waze för oss med gamla bilar är att den visar bilens hastighet i navigeringen. Antar att uppdaterade Apple Maps inte har det.

1 gillning