Apple lägger ner högtalaren HomePod

Just do it!:sunglasses:

Jag har varit sugen sedan de kom. Nu är jag supersugen. Samtidigt har jag inte riktigt något behov av den…:man_shrugging::grin:.

1 gillning

Åh satan va kasst den måste ha sålt.

Man blir ju både nyfiken och konfunderad. Gjorde dom bara en enda stor batch. Eller har dom hittat en hel drös gömda på något lager. Även om den sålt dåligt så har ju det funnits en del på marknaden. :thinking:

Ja det är helt klart märkligt, kan ju vara så att de har samlat in från länder/butiker där de bara har legat på lagret.

1 gillning

@Thor :joy:

https://www.blocket.se/vi/95632916.htm

Det är egentligen lite märkligt att de lägger ner den nu. Jag tänker att minin hade kunnat vara en bra inkörsport till att skaffa en stor Homepod. Jag känner större sug efter en Homepod nu efter att ha haft minis. Men de har nog redan haft koll på en ev. sådan trend.
Förhoppningsvis så släpper de en Homepod Air för de som vill ha lite bättre ljud och den ligger mellan dagens Homepod och mini i pris och ljud.

2 gillningar

En sak som jag har tänkt länge är att det är märkligt att homepod’en inte får tillräckligt med kärlek. Speciellt siri som verkar släpa efter ordentligt på den. Här verkar det behövas mycket bättre AI för att man ska få den där Apple känslan av att det bara funkar. Nu har jag ingen HomePod men får känslan av att det inte är så smidigt att bara säga vad man vill lyssna på och så magiskt händer det. Samma med språkstöd, jättemärkligt att det inte har kommit till fler länder.

Jag är helt med dig i dina funderingar. Jag tror deras problem med Sire äär en viktig beståndsdel i problemen med HomePod. Utan en bra röstassistent blir det en bra högtalare, men samtidigt en bra högtalare i en svår nisch. Den är lite för stor och lite för dyr för att enkelt smita in som en “vanlig” BT-högtalare,

1 gillning

Har inga större problem att spela upp mina spellistor eller annan musik. Även radiokanaler jag lyssnar på ibland. Skall väl tilläggas att Siri är bättre på engelska än svenska vilket HomePod inte stödjer. Sen har väl röstassistenter en del att önska.

Shut up and take my money!

6 gillningar

Jo en sådan skulle man ju köpa direkt. Alternativt köper man en HomePod Mini och lutar iPaden mot den…:sunglasses:

1 gillning

Är det någon pryl som jag önskade Apple hade är det en sådan här att ha i köket. En enkel nerbantad version av iPad med bra ljud. Har sneglat på både Google Nest Hub och Amazon Echo Show men det är ju tyvärr helt fel ekosystem.

Håller helt med dig. Jag skulle också vilja ha en i köket, en vid soffan, en vid fotöljerna och en i arbetsrummet…:sweat_smile:. Kan man drömma om två konton? Eller fler? Och en riktigt snygg och informativ väderapp som ”hemskärm”. Och hyfsat bra ljud.

1 gillning

Men man vill ju inte ha 2 vid TV’n så originalet är det som gäller för mig. Skärmar har jag redan så det räcker. :joy::joy: Ful var den också om det nu är den slutliga produkten.

Den på bilden är ju en Google Nest Hub. :wink:

Så mycket kunde jag om ämnet. :joy::joy::joy:

1 gillning

Vi får se om Google lägger ned sin Nest Hub innan Apple lyckas komma på en strategi för sina smarta högtalare och slutar famla i mörker :slightly_smiling_face:

Google lägger väl ner det mesta så det är ju definitivt inte omöjligt.

https://www.blocket.se/vi/95763304.htm

1 gillning