Apple HomePod återlanseras med fler smarta funktioner

Är det löst med den nya volymkontrollern att man kan höja mer så kommer det bli sjukt svårt att motstå... För det var en stor anledning till att jag sålde mina 6 jag hade förut, tyckte det var klen volym...

gör som mig , köp en woburn III , så behöver du bara en :wink:

Har ju en redan... :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 gillning

ahhh trodde du lämnat tillbaka den , då kan du ju sälja allt annat o ända va nöjd , å resa ännu längre , el slänga på en vecka till :innocent:

Skall bli spännande att se denna testad mot sonos play 5. Skulle dock bli förvånad om inte sonos vinner den matchen.

Sonos 5 vinner där lätt. Jag har båda hemma och och även om HomePod presterar riktigt bra är ju Sonos 5 en dubbelt så stor enhet och därmed större element i.

1 gillning

Vi får invänta HomePod Max :smile:

Äntligen! Men apropå Thread Border Router läste jag följande:

”Like the new HomePod, the HomePod Mini can serve as a Matter smart home controller and Thread border router for the management of Matter devices across Thread, Wi-Fi, and ethernet networks.”

Läste även någon annanstans om att HomePod gen. 2 fungerar som TBR, hittar dock inte den länken.

Nu har vi inte hört HomePod 2 ännu :hugs:

Har ett par Argon/stereo till datorn, ljudet är så mycket bättre än exempelvis sonos one eller IKEA lampan bara för att det blir just stereo. Även ett par Dali mot Sonos AMP (tyvärr så var IKEAs lampa ej kompatibelt med SONOS 1 appen, som jag köpte på julrea) så nu är Dali uppdelad i SONOS 1 och reste här hemma SONOS 2. Men lyssnar oftast bara Dali när jag vill nörda lite och få skön stereobild och "bara" lyssna och inte bara ha som bakgrundsmusik.

Beam och Sub, och andra limpor, tycker det blir så konstaterat, att ljudet kommer just från TVn. men klart kopplar man in fler sonos bakom mm blir det ju härligt.

@Esse Vad tråkigt med bara airplay, Apple skulle ju öppna upp blåtand på den där, skulle nog fler köpa

Grymt att det kom en ny stor, givet köp efter att vi flyttat om ett par månader.

Kan det vara så att den också har löstagbar sladd denna gång?

1 gillning

Ja, sladden är löstagbar.

1 gillning

3 gillningar

Jäkla vad det säljs HomePod gen 1 på blocket nu.
Konstigt då högtalarmässigt är gen 1 bättre än gen 2 på specifikationerna.

1 gillning

Kan också tycka det är konstigt att prislappen hamnade på $299. Samma pris den hade när dom lade ner den.
$249 hade varit ett bättre pris gentemot Homepod mini som ligger på $99.

1 gillning

På vilket vis?

Jag håller med men tycker 9to5mac-artikeln slår huvudet på spiken, massor med människor har köpt Minis och vill ha mer ljud så dom är beredda att betala det högre priset. Jag tillhör absolut dom.

1 gillning

Hittar en i Uddevalla?

Generation 2 har fem strålformande diskanthögtalare istället för sju som i gen 1.
Det finns också fyra fjärrfältsmikrofoner istället för sex stycken som i Generation 1
Apple har dock lagt till en intern bas-EQ-mikrofon i Gen 2.

Den nya HomePod (generation 2) har nu rumsavkännande teknik och med hjälp av ljudreflektioner från närliggande ytor kan högtalaren se om den är placerad mot en vägg eller fristående och sedan justera ljudet därefter.
HomePod (generation 1) använder något apple kallar för rumslig medvetenhet för att bestämma sin plats. Oklart hur de här två exakt skiljer sig och vilket som är "bäst"

2 gillningar

Ja om du uppskattar extra funktionerna som HomePod erbjuder men inte om ljudet är högsta prio.

1 gillning