Apple HomePod återlanseras med fler smarta funktioner

Har de släppt till recensenter? Väldigt nyfiken på det @Thor skriver om. Kan en ny tekniskt bättre HomePod låta bättre, än en gammal mer avancerad ,rent mekaniskt, låta bättre?

Det är nog mycket en smaksak så vidare dom inte jobbat med att få ner disten på högtalarelement osv.

1 gillning

Kräver Home Pod att iPhone och iPad mm att musiken strömmas från enheterna eller är det som Sonons att allt strömmas till högtalare och Appen är bara ett gränsitt för att visa vad som händer?

Tänker annars att Apple Music mm kommer dra en massa ström från iPhone till skillnad från Sonos.

Går ju dygnet runt här hemma.

Musiken går inte genom iPhonen. Även om du använder Airplay. Homepoden tar bara över streamen från molnet.

1 gillning

Airplay 2 ja. Men inte version 1.

Om man t.ex. har lokalt lagrad musik på sin enhet och strömmar den via Airplay (1). :nerd_face:

Tror även Spotify använder Airplay 1 fortfarande.
Men då får man skylla sig själv om man använder den tjänsten ihop med HomePod. :laughing::grimacing::joy:

3 gillningar

Nice! Ser man någon indikation på det, eller är det bara i bakgrunden att man "ska veta" att Airplay 2 fungerar så :hugs:

Lite första intryck börjar släppas men det här är ju spännande och ovanligt:
"Oddly, nowhere in Apple’s press release does the company claim that the new HomePod sounds better than the original. With other products, such as last year’s second-generation AirPods Pro, Apple directly mentioned improvements over the first model."

Här har vi en billig en

:wave:t2: Thor! Ser att du blandar Sonos och HomePod friskt :blush: Hur funkar det när du spelar musik (från Spotify?) på iPhone ut till flera högtalare från båda systemen? Är det kärlek och harmoni eller blir det osynk i musiken mellan de olika systemen och annat strul?

Tack på förhand!

Spelar väldigt sällan från Spotify. Jag använder Apple Music.
Men vill minnas att det inte spelar någon roll vilken musiktjänst jag använder utan snarare vilken telefon jag har. Med en iPhone går det att skicka ljud från vilken tjänst som helt via AirPlay 2.
HomePod fungerar enbart med AirPlay och inte bluetooth från exempelvis en android telefon.

1 gillning

Tack för återkoppling! :loud_sound:

Jag har bara erfarenhet av Sonos Beam + Libratone Zipp och där blir osynken påtaglig när jag spelar Spotify via iPhone -> Airplay2 :worried:

Jag spelar tre olika HomePods och tre Libratone. Mycket sällan det blir osynk i ljudet. Ibland kan det vara knas att koppla upp. Men inte så ofta att det stör.

Edit. Ändrade från synk till osynk

1 gillning

Jag kör Sonos + Homepod mini. Aldrig några problem med synk.

1 gillning

Jag kan få lite strul med AirPlay 2 när jag spelar på fler än 4 enheter samtidigt (inte ofta). Men det tror jag har att göra med att de kopplar upp mot olika AP på Wi-Fi snarare än att de är i osynk. Men det är bara en gissning.

För mig strular det ganska ofta med AirPlay 2, har en HomePod mini och 2 st Sonos One. Ofta det inte går att koppla upp till alla samtidigt, eller att allt börjar spela men någon kopplas ifrån och sedan inte kan hittas.

Har en HomePod (stora) beställd, ska se om det blir bättre då. I så fall säljer jag mina Sonos.

1 gillning

Är det bara om man har olika högtalare som det strular? Eller strular det om man har flera HomePods/HomePod mini med? :thinking:

Då går det smärtfritt.

1 gillning

Lite nyfiken på fabrikat på din router?
Jag har liknande problem och använder Asus.