Apple HomePod återlanseras med fler smarta funktioner

köör!

Oj såpass!? Jag trodde inte det var så stor skillnad, snarare att HomePod var snäppet vassare

Sant, det begränsar möjligheterna en del. Man kan inte mata ut TV:ns ljud till HomePod på annat sätt än via TV?

Jag har samma tanke + komplettera med Move i ett par rum i lägenheten för att få ljud överallt.

Men är väldigt sugen på att testa HomePod och vill inte blanda system då jag upplever att detta trasslar till det, Airplay 2 till trots. Bl.a kan det bli osynk i musiken

Äsch… Den här gamla trasan…

Sonos… igen… :cold_face:

Du skulle må då va? :rofl:

Läste nu hos vännerna på Feber

”HomePod kan användas ensam, men också i stereo-par. Om din TV har en HDMI eARC går det att använda HomePod för alla enheter kopplade till TV:n, så länge du har en Apple TV 4K inkopplad.”

jaa , de dax , länge sen du körde dom där ju

1 gillning

Från sajten:
image

Apple släppte helt plötsligt en uppdaterad modell av deras borttagna HomePod och om du vill ha ett stereopar gäller det att du har två av samma generation.

En av HomePods mest lockande funktioner är att kunna koppla ihop två högtalare för ett fylligare stereoljud. När HomePod mini lanserades var det ganska logiskt att den inte gick att stereo-kopplas med den vanliga HomePod-högtalaren.

När den senare togs bort från Apples produktportfölj och nu återuppstod har vi fått lära oss att endast samma generationer av samma modell går att kopplas ihop. Men det här gäller endast för stereo-koppling. Alla andra funktioner som intercom och att spela musik samtidigt i olika rum fungerar utmärkt.

Via: Macrumors

You can do it!

Do It Act GIF by Global Citizen

1 gillning

Just ja, Apple TV kan användas som med ARC! (Audio Return Channel) det hade jag glömt.

1 gillning

Ja, vi använder mest Apple TV men även ljudet från sonens Nintendo Switch kommer ur högtalarna.

Från sajten:


Vid dagens produktsläpp av en nygammal Apple HomePod tillkännagavs också en annan nyhet. Nu ska sensorerna i HomePod mini väckas till liv med uppdateringen 16.3 nästa vecka.

Nyheten om att Apple ska aktivera temperatur- och luftfuktighetssensorerna i HomePod mini dök upp efter att den större modellen av HomePod presenterats idag. Detta innebär att om du har en HomePod mini i ett rum så kommer denna att kunna visa aktuell temperatur och luftfuktighet i det rum där den är placerad. Dessa värden kan då med fördel användas för att trigga automatiseringar i Apple Home istället för separata sensorer. Huruvida detta minskar mängden fristående sensorer blir upp till var och en användare men visst skulle det vara trevligt med lite mindre enheter i det smarta hemmet.

Apple poängterar dock att dessa sensorer kan visa fel värden om en högtalare spelat musik på hög nivå under en längre tid. Då blir högtalaren varmare vilket kan påverka sensorn så helt tillförlitlig blir den kanske inte beroende på hur musiken konsumeras i hemmet.

Ta en titt på videoklippet där hemsidan HomeKit Authority gjort en snabb genomgång av hur det ser ut i Hem-appen.

Hur ska du själv göra, skickar du ut extraprylarna på Tradera så snart uppdateringen släppts?

Källa: HomeKit Authority

1 gillning

Jag antar att den originala Home Poden inte har dessa sensorer.

Sälj Sonos prylarna till Lagge Sandström och köp ett knippe Home Pods. :joy::joy:

1 gillning


Kör!

5 gillningar

Faktiskt!

1 gillning

Sluta trigga mig!!!!!!

Faktiskt, han kan ju det där systemet :rofl: