Apple håller skrämmande event natten till tisdag

Från sajten:
image

Apple har idag berättat att de skall hålla event på måndag, natten till tisdag svensk tid. Ett skrämmande snabbt sådant.

Idag dök det upp en nedräkning i Apples Newsroom som visar på att det skall äga rum ett event på måndag. Vilket blir natten till tisdag för oss svenskar. Ikonen för eventet är ett äpple med blåvitt sken bakom som sedan skiftar över till ansiktet på finder-ikonen.

Namnet på eventet är Scary fast, så något snabbt kommer vi att få se. Om det är scary så att vi får packa med oss rena underbyxor eftersom det är Halloween runt hörnet återstår att se.

Både ikonen och förväntningarna talar för att det kommer uppdateringar av Mac-datorer. Men mer exakt får vi vänta och se. Får vi se nya M3-chippet, en gigantisk iMac?

Eventet äger rum 31 oktober 01.00 på natten, så lägg genast till det i din kalendern och sätt klockan.

Vad tror ni vi får se?

Via: Apple.

5 gillningar

Det enda jag vill se är en stooooooooor iMac eftersom min 27" 5K börjar bli seg nu efter åtskilliga timmars tjänstgöring. Allt annat är skandal!!! :slight_smile:

3 gillningar

Skrämmande priser tror jag på!

7 gillningar

Kommer det en iMac 27’ så får nog @Marcus_Attefors byta kallingar :joy:

1 gillning

Får nog en stroke :joy:

1 gillning

En iphone med Android åt @pao? :joy:

En iMac 27” med skrämmande högt pris kanske?

Skulle vara kul med en iMac 85" bara för att se @Marcus_Attefors reaktion.

3 gillningar

Har lovat att köpa en iPad till svärmor. Finns det någon chans att iPad uppdateras eller är det riskfritt att köpa en innan?:slightly_smiling_face:

Varför bara inte vänta och se?

Hade tänkt köpa den i morgon. Kan vänta, men känns onödigt om det är osannolikt med uppdateringar.

Kom iofs på att Elgiganten har 30 dagars öppet köp. Så det ska nog lösa sig. :blush:

2 gillningar

Den blir ju inte sämre för att en ny kommer, och öppet köp på det så bara att köpa. :slight_smile:

1 gillning

Nej. Men det händer ju att man t ex bumpar upp lagringsutrymmet på insteget. Men troligtvis bumpar väl Apple upp priset ännu mer i så fall. :joy:

1 gillning

Skulle de inte komma med nytt chip i iPad?

Vad kan vara vitsen med att ha det mitt i natten? Att de de som följer det live får förtur till begränsat antal av det som visas?

De är ju i en annan tidzon än oss här i Sverige. Kommer ju att hållas på kvällen där.

Med tanke på alla frågor är det nog natten till Onsdag som menas, eller?

Yep. 01:00.

Nej, natten till tisdag.

Eventet äger rum måndag 30 oktober 17.00 Pacific time. Det blir tisdag 31 okt 01:00 för oss.

Bara -8 timmars tidsskillnad nästa vecka eftersom USA återgår till vintertid helgen efter oss.

3 gillningar

Trodde det var denna veckan som menades.