Apple håller skrämmande event natten till tisdag

Har något vagt minne av att Apple hållit event kvällstid i USA någon gång tidigare men kan inte minnas riktigt.

Det intressanta med tidpunkten är ju att det är 20:00 på kvällen i NYC så börsen är stängd sen länge och man undrar ju om det är en del av det. Har dom köpt ett bolag eller liknande?

https://x.com/markgurman/status/1717175690859291086?s=20

1 gillning

Det är väl nästan 100% säkert att det har med mac att göra. Mac-gubben är ju med.

1 gillning

Yep, Macbooks iallafall, kanske nåt mer.

1 gillning

Byte av Vd/CEO?

Det har jag svårt att tro. Och framför allt att man skulle göra på ett tydligt Mac-focuserat event.

VAd tänker du med så tydligt Mac-fokuserat? Jag tänker att Finder är en gubbe - människa - CEO - byte. Men du kanske är mer vaken än jag och ser något specifikt Mac som jag inte ser?

Ps. Det som talar emot byte är att det annonserats i förväg. Ett bute i världens största företag borde annonseras mycket kort tid inpå. Både för att minska risken gör läckor och för att inte få igång spekulationer ala mina.

Haha, ja så skulle man såklart kunna tolka det. Men finns det något som tyder på att Cook är färdig som CEO? Och skulle man i såna fall hålla ett event för det?

Om det finns en poäng med att hålla eventet när New Yorkl-börsen är stängd tycker jag det känns troligare att man köpt ett redan börsnoterat bolag. Det har ju inte med Mac eller snabbhet att göra men det har ju ryktats om iallafall delar av Disney skulle passa Apple content-strategi.

1 gillning

Det som talar emot all kurspåverkan är att det annonserats så långt i förväg. Eventuellt skulle man säga att det bryter mot regeln att all information ska nå marknaden så snabbt som möjligt. Men det är ju roligare om det är något köp av ett bolag eller byte av Cook. Men jag gillar Cook så jag hoppas inte att det är det.

Kanske köpt MS..:sunglasses:

1 gillning

Så vad tror ni vi får se idag?

Konsensus verkar vara:

  • Uppdaterade MacBook Pros med M3
  • iMac 24" med M3
  • Eventuellt nya tangentbord och möss med USB-C

Jag hoppas på en uppdaterad MBA mest för att tidigare modeller kommer reas ut. Frugan har äntligen tänkt gå från PC till Mac och är supersugen på att handla.

2 gillningar

Var på väg att beställa en ny jobbdator idag men kom på att jag kanske ska vänta tills imorgon

1 gillning

Inflänsers har fått paket med Airpods Max, dricka och tilltugg. Det känns inte riktigt som att det är avsett för en vanlig presentation av MacBöcker eller iPads.

1 gillning

Sjuk även imorgon och undrar om inte ett Apple Event är rätt medicin? Ska man inte upp och jobba kan man ju sitta uppe och uggla..:nerd_face:

3 gillningar

Ses här inne i natt då.:sunglasses:

2 gillningar

Du ska se alltså? Verkar ju vara något om ljud eller bild om det stämmer att de skickar ut AirPods. Eller​:question::question::question:

Det är det som gör mig lite nyfiken. Ingen verkar veta...
Så har ställt klockan på 00:55

2 gillningar

Också sugen, men va det där med jobbet imorgon

Lilly Singh Lol GIF by A Little Late With Lilly Singh

Eventet är nog ganska kort så uppe någon knapp timme sedan bara somna om tänker jag.

Ja, det är inte som dagen efter Super Bowl då man är helt förstörd.

1 gillning