Apple gör nytt försök att öppna en Apple Store i Stockholmsområdet

Det vore något, eller Globen? :sweat_smile:

Det är väl bra att det öppnar en Apple Store i det största köpcentrumet i Sverige? Sen att ett gäng här inne råkar bo på fel sida stan kan ju inte Apple ro för. :man_shrugging:

2 gillningar

Spelar ingen roll vilken sida. Det är köpcentrum som är skit. Vill ha en Apple Store som är en flaggskeppsbutik och står på egna ben. Inte ligger i en ful galleria.

Ge mig en Applekyrka att gå till bara!

2 gillningar

De försökte i city men "företagets planer gick i kras, när den grönröda majoriteten i Stockholms stad beslutade att stoppa teknikjättens flaggskeppsbutik. Staden tyckte att Apple ville bygga för stort". [SVT] Man får inte bygga stora butiker i Sverige då blir politiker arga.

Nu går de istället till Skandinaviens största galleria. Och här kommer förhoppningsvis inte nån politiker gå i taket att butiken är för stor.

Jag är peppad! Alltid mycket roligare och större utbud i riktiga Store än alla småbutiker (MacRent, mStore etc).

Det är den här du tänker på tror jag, såg dess utsida och gick vidare..

Tänker väl på den under glaspyramiden vid Louvren i första hand:

image

Även om den vid operan är fin också.

Var i Louvren förra sommaren men missade äpplet helt! :crazy_face:

Jag pratar generellt om Apples flaggskeppsbutiker.
Den i Rom är vacker. En nergången byggnad som Apple rustade upp.

Andra fina jag besökt Istanbul, Regent Street, Covent Garden, Fifth Avenue, Grand Central, Dubai Mall mfl.

1 gillning

Den vid Louvren stängde ner får några år sedan om jag minns rätt.

1 gillning

Finns en i Los Angeles som jag gärna hade besökt.

Men bryr man sig inte arkitektur och vackra byggnader så förstår jag att det inte är så intressant.

Jo, vissa butiker exempelvis New York skulle jag kunna tänka mig att besöka bara för att de är intressanta.

Sedan så har jag besökt butiken i Coconut Point (Florida) men det var för att köpa en Iphone och en HomePod :slight_smile:

Men som sagt, rent generellt så är det inte bara ett Stockholmproblem att butiker söker sig bort från centrala stan. Det är ett evigt trätoämne hemma i Luleå också - även om vi bara har ett köpcentra av värde (Storheden)

Ja, den låg bäst till under vår weekend i London så jag gick dit, gick in och gick ut... Så roligt var det inte :slight_smile:

1 gillning

Perfekt med en AS i Mos! Nu har jag nära till både den i Täby och i Solna! Man skulle ju kunna säga att det blir Applemos nu.

Man ska komma ihåg att historiskt så har ju Apple Stores varit mest i köpcentrum. Flagship-stores kom relativt sent och är relativt ovanliga. T.ex. var Fifth Avenue i NYC butik nummer 143 att öppna.

1 gillning

Ja – typ Göteborg :slight_smile:

Är väl lite väl nära Malmö. Ska man sprida sig geografiskt så får de öppna en i Umeå.

1 gillning

Go Away GIF

2 gillningar

Jag är infödd stockholmare. Menade inte nödvändigtvis att det är tätort som ihopbyggd som är Stockholm, är mer en känsla där även Huddinge, Solna och Sollentuna känns som att vara hemma i Stockholm även om det rent praktiskt är andra kommuner.

Helvete, detta är alldeles för nära Sevis plånbok :rofl:

Man undrar hur många butiker i egen regi som egentligen behövs? Finns ju ett antal andra aktörer typ M-Store med 12 butiker:

Inredning och annat är Apple anpassat.