Apple gör nytt försök att öppna en Apple Store i Stockholmsområdet

Från sajten:
image

Apple planerar öppna en butik Westfield Mall of Scandinavia. Öppning sker i april nästa år.

Det är Bloomberg som avslöjar Apples butiksplaner framöver. Vissa är föreslag men Solna och Mall of Scandinavia står som mer fasta.

Apple Bloomberg

Skärmdump från Twitter.

Apple har idag tre butiker i Sverige i form av Malmö, Helsingborg och Täby. Apple hade som mål att öppna i Kungsträdgården för några år sedan men de planerna skrotades då de behövde göra om detaljplanen för delar av parken – vilket i princip ingen instans var intresserad av att göra. Det blev lite dålig stämning.

Utöver Sverige förväntas Apple öppna, flytta eller göra om över 50 butiker runt om i världen framöver.

Källa: Bloomberg.

2 gillningar

Täby och Solna alltså. Stockholm verkar inte vara aktuellt.

1 gillning

Men va f_n, en till i norrort. Nu kan jag förstå att Apple ger fingret åt Stockholm, men så himla tråkigt att de inte väljer City.

1 gillning

Vad de borde säga till Stockholm Stad: ”Ge oss Slussen så ser vi till att den inte är en byggarbetsplats om ett år.”

4 gillningar

Göteborg! MacForum kan behöva lite konkurrens.

1 gillning

Äntligen!!!

Jättehäftigt! MoS är ju trots allt väldigt väldigt populärt. Täby ligger ju helt off, jag bor i Stockholm men har aldrig nånsin åkt till Täby. Skitkul att Store verkar komma till Solna, speciellt när andra butiker t.ex. Xiaomis stänger där :grimacing:

1 gillning

Gjorde de inte om befintliga butiker relativt nyligen?
Undrar vad som ska ändras.

Det är väl i Stockholm?

Inte i Stockholms stad. Solna är en kommun i Stockholms län.

Som att säga att Göteborg får en Apple Store om den öppnar i Kungälv.

Nja, det är mer som att Partille skulle få en Apple store. De flesta skulle säga att den ligger i Göteborg förutom de från Partille som tycker att Partille inte är Göteborg.

1 gillning

Vissa tycker väl inte ens att Hisingen är Göteborg. :soccer:

1 gillning

Tror de flesta vill ha en Apple Store ”inom tullarna”. En som man kan gå till när man är i innerstan. Mall of Scandinavia har inte ens en station på tunnelbanan.

2 gillningar

Men väl pendeln!

Märsta och Nynäshamn också.

Du kan ta tvärbanan och gå en liten bit🙂

Även MOS är off. Inte bara Täby. Det är ju exakt som @Zop skriver, man vill ju att den ska vara i Ciry som man kan ramla in där lite enkelt. Dessutom vet jag att om jag skulle åka till MOS enkom för att gå på Apple Store kommer AIK ha någon bråkig hemmamatch just då, vilket gör att det är totalt kaos i området.

De åker ur Allsvenskan snart så det blir inga bråkiga derbyn.

1 gillning

Partille är inte Göteborg!:sunglasses:

2 gillningar

Korrekt att Mos inte ligger i "stan". Men är man född i Stockholm ser man Solna, Sumpan osv som Stockholm. Tunnelbanan går dit om ett par år.

Kartan över tätorten Stockholm visar ganska bra min känsla av att vara hemma i Stockholm även om det mesta är förorter.

1 gillning