Apple gör nytt försök att öppna en Apple Store i Stockholmsområdet

Jämfört med Täby är ju Mall of Scandinavia supercentralt och känns som ett av få köpcentrum det verkar gå bra för så det känns logiskt. Kan inte tänka mig ett rimligare mall för Apple Store i Stockholmsområdet.

Så småningom blir det säkert en citybutik också.

1 gillning

Håller med – Solna för mig är norra Stockholm. MOS är väl dessutom det största och mest attraktiva köpcentrumet i hela Stockholmsregionen. Det känns som det i alla fall när man är där och tvingas trängas med alla bara för att man skall gå igenom där från pendeln till Friends Hotell en torsdagskväll trött och jävlig.

Kan sträcka mig till att Vasastan är norra Stockholm. Längre än så promenerar jag inte.

1 gillning

Norra Stockholm är väl ändå Märsta? :thinking:

Som jag resonerade tidigare. När man är i centrala Stockholm och vill besöka en butik på promenadavstånd.

Jag promenerar inte till Märsta.

2 gillningar

Nästa fråga är väl – varför vill man in till centrala Stockholm för att köpa en Mac? Eller ännu värre – reparera en iMac. Bara köra till MOS, parkera i garaget, hiss upp och sedan lämna in.

3 gillningar

Detta är andra gången Apple är på väg till Mos.
Dom hade tecknat upp sig på en lokal och fick den byggd efter sina önskemål i samband med nybyggnationen av Mos men drog sig ur i sista stund.
Får se om de fullföljer den här gången och om de tar/får samma lokal.

2 gillningar

Man har ingen bil?

De flesta bor väl inte i centrum ändå?

Antar att de missbedömde sin förhandlingsposition.

Jag tror inte jag träffat någon, infödd eller inflytande som skulle beskriva det blå som stockholms tätort. Den statistiska/vetenskapliga beskrivningen stämmer väl överens med hur jag tänker: "I statistiken betyder tätort en sammanhängande bebyggelse..." Jag kan inte drömma om att någon tycker att hela det blå området är ihopbyggt.

Vilka problem ni stockholmare har…

På en lite högre nivå så känner jag dock igen diskussionen. Hör centrum (city) på väg att utarmas eftersom affärerna flyr utanför centrum

Som icke-stockholmare så känns MOS bättre än city.

MOS i sig är väl lite av en prestige placering både då och nu men det känns märkligt att ha både Täby och MOS utan övriga platser i Stockholm.

Bättre geografisk spridning hade känts mer rimligt.

Tänk som en turist. Skulle aldrig besöka en Apple Store i Paris om jag behövde åka tåg till en stor galleria någonstans.

Varför skulle jag besöka Apple store om jag var turist? Speciellt inte i Paris.

Och Apple försökte ju etablera sig i city men en massa citykramare satte ju käppar i hjulet

Edit: å andra sidan, jag letade upp en Apple store i London. )
Fast där är ju alltid ändå avigt att ta sig till

Bättre dom placerade den i Farsta Centrum.
En i norr och en i söder.:sunglasses::joy::joy:

1 gillning

Det står ju alltid på listan av turistmål när man är i stora städer. Att besöka flaggskeppsbutiker med häftig arkitektur
Eller är det bara jag som har den läggningen.:grimacing::joy:

...och nu ska postboxarna bort från Stockholm. De är fula tydligen.

Hur står det till i vår huvudstad egentligen? Är de så smarta där? :laughing:

/Lantis

1 gillning

Ja😃
Den kör vi på :blush: