Apple Card – kreditkortet från Apple

Ser det mer som en naturlig förlängning av Apple Pay.

Nej… mer en nödlösning till att de inte har 100% impact ännu.

100% impact?

att Du Inte Kan betala med apple pay överallt

Ja hade man kunnat det hade inget fysiskt kort behövts nej :slight_smile:

man undrar hurlång tid det tar. Checka in på hotel igår. Går inte sätta kortet som säkerhet via samsung pay tex

edit: Även resturang betalningar är väldigt “socialbetende svårt”. notan kommer in på ett papper i en låda/folder… normalt lägger man kortet på eller i lådan/folder för att indikera att man ska betala. Visst man kan säga till.

Lägga telefonen i lådan :smiley:

2 gillningar

Du är en fin person❤

2 gillningar

Apple avslutar kreditkortssamarbetet med Goldman Sachs

Tror ni apple startar egen bankversamhet om det inte fungerar med GS?

Kanske, men kommer garanterat inte till Sverige i närtid.

Självklart inte. Finns väl ingen bank i Sverige som skulle släppa in en konkurrent. Vi vet ju hur lång tid det tog för dem att acceptera Apple Pay :grin:

ICA Banken gate :joy:

1 gillning

Det gick ju rykten om det här redan i somras. Och då var det Goldman Sachs som ville dra sig ur.

Behöver inte komma specifikt till Sverige för att vara användbart här, räcker med inom EU så är det klart och tillgängligt

Varför nu Apple skulle vara intresserade av det vet jag dock inte.

A-ha :+1: det missade jag, apple vill någ få det att det är dom som drar sig ur :hugs:

mm, tänker på Revolut, tror det inte är svenskt.

Korrekt, har europeisk banklicens i Litauen.

Det har stormat kring Goldmans kreditkortsverksamhet på sistone. För cirka två veckor sedan rapporterades att banken vill avbryta samarbetet gällande kreditkort med biltillverkaren GM. I augusti meddelade Goldman Sachs chef för kreditkortssamarbetet att hon tar tjänstledigt på grund av "en turbulent tid".

Det är säkert jättekomplicerat alltihopa men för en lekman så undrar man ju egentligen vad det är som kan bli turbulent. Känns som att det är en rätt enkel produkt.

1 gillning

Ja verkligen! Tänker att det måste väl vara något med att pengar blöder någonstans. Men kreditkort är väl alltid något banker (iaf i Sverige) vill att man har för mer säker handel, kontra dirket mot konto.

Har länge varit emot kreditkort "för pengar man inte har", men otroligt smidigt ändå att få allt på en faktura och lite bonus. Nu har min bank slutat med bonus så jag letar annat kort :hugs: