Apple Card – kreditkortet från Apple

det finns/fanns kreditkort som du kunde fyllapå med pengar. Perfekt att ge barn tex om de skulle ut å resa.

Det finns redan sådana “kreditkort”

Bara för att de kommer bli så jävla snyggt vill ja ha ett !

1 gillning

Vad menar de med “No international fee rates”
Ingen kostnad att handla utomlands men ingen “dålig” kurs när man handlar med det kortet då, antar jag? image

Galet snyggt!

Bara avgifter dom nämner

Snyggt = vill ha!
Öööö…var man tvungen att betala med mobilen(iPhone) eller kunde man betala som med ett vanligt kort? Om man kan betala med kortet, kommer det ha stöd för att betala “trådlöst” eller i det fallet kanske man måste betala med phönen? :thinking:

Bara i USA tyvärr men ja - riktigt kort :slight_smile:

1 gillning

Meningen med kortet var på dom ställen som Apple Pay inte funkar. Men tyvärr bara i US, vi får nöja oss med våra vanliga tråkiga kort…

Och dom sa inget om resten av världen, dvs när det kommer dit?

Nej, tills dess har vi nog både blivit pensionärer och gått vidare tyvärr…

Tror aldrig det kommer hit i den formen.

1 gillning

Där antar jag att pengarna inte är lagrade på själva kortet?

nä. Det ligger på ett konto

tips från coachen: När du betalar med kort utomland och får valet vilken valuta du ska betala i… betala ALLTID i den lokala valutan.

2 gillningar

Så snyggt, bara ljudet när man släpper kortet mot ett bort kommer att vara som honung i öronen… ja, minus kladdet då… Undrar vad priset kommer landa på.

2 gillningar

…att kreditkortet är snyggt… är det en viktig detalj i livet?.

Jag har ett AMEX black. Men inte så jag släpper det i bordet för att höra hur det låter…

Utseende är en feature :slight_smile:

Nej, jag väljer inte bank efter utseendet. Men är väl som med allt annat, ett plus om grejerna ser bra ut. Extra plus när “titan” OCH “laser” används för att beskriva en produkt :slight_smile:

känner denna produkt bara är för de riktiga hardcore apple fanboys…