Apple Card – kreditkortet från Apple

Från sajten:
Apple Card - Kreditkortet från Apple


image

Apple vill hjälpa oss få en sundare ekonomi. Detta genom att införa kreditkortet Apple Card. Det unika med kortet är att du får cash back varje dag. Det vill säga så fort du handlar något så får du reda på hur mycket pengar du får tillbaka.

Detta i stället för olika poängsystem som är vanligt idag. Vidare kommer man inte ha några förseningsavgifter eller andra typer av avgifter. Inte ens valutakonverteringsavgifter.

Det kommer inte heller kosta något att ha kortet. I grunden är det ett Mastercard som fungerar att använda i hela världen. Det fysiska kortet görs i titanium och har ingen utgångsdatum.

Däremot måste du vara amerikansk medborgare för att ansöka om det.

Man kan säga att de gjort en Klarna på sterioder.

 

4 gillningar

Bra alternativ till smslån som deras kunder är vana vid

Nu vill jag flytta

5 gillningar

Ja, vad säger man… titan, , mitt namn…

Ska vi flytta dit gemensamt? :smiley:

9 gillningar

I sann Dubai anda kan jag giftabort någon av min döttrar till dig. de är Amerkanska medborgare så då kan du få kortet.

1 gillning

jääääääävlar så smidigt. Ett litet kort, som man kan ha i fickan… som man kan betala med. Du kan lämna telefonen hemma.

mind is blown!!!

6 gillningar

Fast det villkoren för detta kort är ju faktiskt ganska distruptive när det kommer till den marknaden.

Låter rimligt, det kör vi på!

Helt uppenbarligen har Apple inte tittat på
Lyxfällan.
”Så du köpte 4 maxade iMac Pro för att kunna åka till Thailand på semester med kickbacken?”

1 gillning

:joy:

villkoren har jag på mitt kreditkort redan. fast 3% Reward på allaköp.

1 gillning

Fantastiskt men tänkte mer på avgifterna.

Har du 3% så betalar du rätt många tusenlappar i årsavgift va? Remember är vassa med 1% cashback och 295 kr/år.

Vet faktiskt inte vad kortet kostar om året. Har för mig det är gratis om man handlar för X om året.

Jag fick bara känslan av att det kortet riktigade sig till de som har betalningssvårheter.

Personligen är jag emot kreditkort helt. Har man inte råd så ska man inte köpa.

I USA är ju hela systemet uppbyggt på kreditkort - har du inget har du ju inte ratimg

1 gillning

Exakt. Tänk om de även hade erbjudit en förskottsvariant, typ som Ica-kortet eller deras iTunes konto där man kan köpa presentkort o fylla på med, det skulle vara mer revolutionerande. Vi lär tyvärr aldrig se Apple Card det här i Sverige, knappt så Apple Pay finns.

Förskottsvariant för mig att tänka på det där cashkortet som Swedbank(?) hade för länge sedan. Det krävde särskilda kortläsare och pengarna lagrades enbart på kortet. Var en del som förlorade pengar för att de klippte kortet och då var pengarna borta för alltid.
Oj, vilken flopp det kortet var.

Haha ja och kah fick sådana flsahbacks till detta när chippen lanserades sedan meeeen det var ju inte riktigt samma sak även om korten såg likadana ut :slight_smile:

njaaa… nu är det ju inte riktigt så det funkar