Apple AirTag är äntligen här

6 gillningar

Ja det blev snabbt dyrt. Köpte 9 airtags, 2 Apple nyckelringar samt 2 loops och 4 st belkin nyckelringar. Blev ju priset av en PS5​:thinking::joy:. Men hypen!

4 gillningar

Bara om du har en BT anslutning aktiverad i bilen. Men det är en lynning funktion, min verkar bara funka ibland tyvärr.

Glömde helt bort kl.14 :grimacing:

Men nu är det gjort. :+1:t3:

1 gillning

Nära på att beställa en men lyckades avstå köp-knappen för har inte en aning om vad jag ska ha den till :grinning_face_with_smiling_eyes: Men man blir ju sugen på allt som har Apple på sig :blush:

1 gillning

Nyckelknippan :key:

Har för bra ordning på den tyvärr… :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 gillning

Det blev en AirTag och nyckelring till (totalt 10 st). Nu är “allt” säkrat. Avslutar nyckelbrickan där folk ska lägga den på lådan och förlitar mig helt på att detta blir en succé. Vilket jag också tror, till en början kommer det bara vara “vi” men inom 12-18 månader tror jag vi ser detta på hos vääääääääldigt många.

1 gillning

Ser att leveranstiderna både på AirTag och ”fodral” drar iväg nu även i Sverige.

Beställde vid 15.

1 gillning

Nu kanske jag framstår som gnällig. Men vad är grejen med AirTag, varför är alla så överlyckliga?
Vad ska ni ha dom till? En på varje sko? En på bilen? En på huset?
Är man slarvig och har total nollkoll kanske man vill ha en tagg på nyckelknippan. Men vad finns det mer för användningsområden?

För mig känns AirTag lika hett som när The Beatles kom till iTunes. :cold_face:

2 gillningar

Det är inte mer spännande än så. :joy:

Men det här visar återigen vilken ställning Apple har i teknikvärlden och populärkultur. Även hur man skapar en produkt och hype.

2 gillningar

Har själv beställt i dag men är övertygad om att 90% av dessa ganska snabbt hamnar i lådan med elektronikskrot🤷🏻‍♂️

2 gillningar

Det kallas Apple syndromet, finns inget vaccin än. :joy::joy::joy:

8 gillningar

Jag kan köpa den av dig om du ångrar dig sen!

Håller med dig om det fullständigt :slightly_smiling_face:
Gäller även Tiles och SmartTags
Men allt med ett Äpple på säljer

1 gillning

Fast i apples fall så finns det ett ”nätverk” som kan fungera till skillnad från Tiles.
Att Apple har skapat möjligheten att avaktivera för främmande telefoner kan jag förstå rent juridiskt men samtidigt så förtar det mycket av funktionen.
Att exempelvis ha denna på en cykel som stöldskydd känns ganska meningslöst🤷🏻‍♂️

Misstänker att vi också kommer att läsa om folk som fått påhälsning hemma för att oärliga människor hittat nycklar och givits möjligheten att koppla dem till en adress.

1 gillning

Att Beatles kom till iTunes var en jättestor grej. Större än AirTags.

AirTag som produkt är ganska sval medan find my Apple network är gigantiskt.

Och även om det var år och dar sedan jag tappade bort mina nycklar så kommer det minimera tiden jag letar efter dem när jag ska ut ur dörren.

1 gillning

Ja att Apple har så många enheter ute på marknaden är ju en stor fördel. Sedan är den ju designad för att säljas som smycke. Apple är ju mästare på att marknadsföra denna typ av produkter och se bara hur gråa och trista klockarmband till smartklockor var före Apple Watch. Men tiden får utvisa om den går samma öde till mötes som Homepod. Fortfarande inget jag skulle lägga en krona på, ens för att testa. Men att hitta sina trådlösa lurar tex är ju något jag någongång använt telefonen till :slightly_smiling_face: