Apple AirTag är äntligen här

Jag tänkte mer som @ante, tvek om folk packar ner sina iPhones :grinning_face_with_smiling_eyes:

Jo, men de följer inte med på flygplanet och frågan var om man kan spåra hela vägen.

Är väl inte så nödvändigt att spåra på själva planet. Viktigare att veta om de har lämnat avreseflygplatsen och vilken flygplats som de sen dyker upp på.

Detta var lite intressant i sammanhanget
Har Airtags en sådan funktion.

Yep

Kanske därför Samsung var snabba med att uppdatera

Så kan det nog vara. Läckte för ett tag sedan att AirTags skulle ha den funktionen.

Jag misstänker att @Cribe kommer att sätta en tag på tältsängen. :joy::joy::joy:

Haha den står ju på din verkstad :joy:

1 gillning

“If you lose your AirTag, somebody can’t just pick up your AirTag, repair it with their iPhone, and continue using it,” said Huang.

If someone puts the tracker in your backpack, for instance, you’ll receive an “AirTag Found Moving With You” notification.

The item is also “stalker-proof” for Android users. According to Apple executives, “after an AirTag has been away from its paired device for a certain amount of time, the item will automatically emit a sound notifying those around it of its presence.” As of now, AirTag needs to be out of range of its paired device for three days for the sound to emit, but that can change in a future software update.

Apple VP suggests an Apple Watch with Family Setup. As for tracking a pet, she says: “If people do that, they just have to make sure that their moving pet gets into range of a device in the ‘Find My network’ so its location can be tracked.”

Här har vi mer information.
Tre dagar sedan ljuder den.
Inte att sätta på barn och djur.
Den ska vara i närheten av ens andra enheter för att inte kicka igång de olika funktionerna vilket får mig att fundera på cykeln med inbyggd AirTag funktion/eller om jag sätter en på min cykel. Den är så pass lång borta från mina andra enheter att den skulle komma att hamna i det läget ofta och gud nåde om jag lånar ut cykeln :confused:

2 gillningar
1 gillning
2 gillningar

Hmm, ja…

Nu börjar jag tveka lite grann på nyttan för egen del här.

Bilnycklarna hittar jag men ibland inte bilen. Speciellt inte när jag parkerat utanför stora marknader eller i parkeringshus. Frågan blir då om man kan se hur högt över marken en Airtag befinner sig.

Ja framförallt i USA har jag letat efter bilar må tro.

Vet inte hur det är med Samsung men på iPhone brukar inte GPS-positionen vara särskilt tillförlitlig i parkeringshus.

I iOS sparas bilens position automatiskt när man parkerar.

3 gillningar