Appar som är uppdaterade med widgets för låsskärmen i iOS 16

Nu verkar appar som stödjer ”Lock Screen Widget” rullas ut. Första jag upptäckt är Overcast.

5 gillningar

TickTick har också uppdaterat

Konstigt att jag inte hittar deras widget efter att ha uppdaterat appen…

Märkligt, funkar fint för mig

Och kom en uppdatering även idag

Med Overcast var jag tvungen att öppna den uppdaterade appen innan widgetarna dök upp.

Nu funkar det. Kanske var app jag behövde öppna appen eller något annat.

1 gillning

Oväntat snabbt av Facebook.

Inget darkmode men detta :no_mouth:

Oväntat korkat också!

1 gillning

Dark mode på FB? Det har funnits länge :smiley:

1 gillning

Tror han menade att man själv kan toggla funktionen - inte att det ska gå på system default :slight_smile:

Det kan man redan:

1 gillning

Från sajten:
image

Google släppte precis lite information på sin blogg att flertalet av deras egna appar kommer få stöd för widgets på låsskärmen inom de närmsta veckorna.

Många företag så som Facebook var snabba ut med stöd för widgets på låsskärmen ikväll när Apple släppte iOS 16 men Google behöver lite mer tid på sig för att få till det. På sin blogg skriver de att inom ett par veckor så kommer widgets komma så du kan ha Google Search, Chrome, Google Drive, Google Maps, Gmail och Google News på låsskärmen.

Google-apparna kommer som sagt uppdateras inom ett par veckor och då kan vi ta del av dessa och vi måste säga att Google Maps-widget ser ju faktiskt rätt behändigt ut.

Källa: Google

Tyvärr är det en bugg som gör att det går tillbaka till ljust för vissa användare.

1 gillning

Då lärde man sig något nytt. Det har ju försvunnit från och till tidigare

Problemet med AppStore fixades igår kväll så nu går jag tillbaka till apparna:

Känner till dessa:

  • Halide (kamera, starta direkt från låsskärmen)
  • Things (vilket får mig att tänka att jag borde försöka komma igång med Things igen)

Ursäkta avsaknaden av länkar till apparna men jag kände inte att jag orkade vara noggrann :slight_smile:

2 gillningar

Things är så sjukt bra. Skulle inte klara mig utan den.

Widgets på låsskärmen vs widgets på hemskärmen, tycker lätt det blir att man har samma information på de båda :sweat_smile:

1 gillning

Skapa egna widgets för låsskärmen

3 gillningar

Testat den?

Ja. Den fungerar som den ska och är lätt att använda