iOS 16, iPadOS 16, macOS Ventura och övriga Apple-uppdateringar

Så ska man installera RC och ta bort profilen eller hur går man tillväga om man vill ha "riktiga" som släpps efter man kört beta nu

Gör så.

1 gillning

Från sajten:
image

Den oändliga frågan när man köper AirPods från osäkra källor är om de är fejk eller äkta. Nu visar det sig att iOS 16 ska försöka hjälpa oss i framtiden med just den frågan.

I senaste RC-versionen av iOS 16 ska det nu ha hittats kod för hur din framtida iPhone reagerar om du försöker koppla den med AirPods som inte är tillverkade av Apple. Din iPhone kommer inte att stoppa processen men däremot kommer ett meddelande upp om att dessa inte kan verifieras som äkta AirPods.

Återigen försöker Apple tackla den enorma industrin som gör kopior av deras produkter men vi har en känsla över att kampen kommer att fortsätta. Vårt tips är att försöka undvika att köpa AirPods begagnat eller från okända butiker om du vill vara säker på att du får äkta AirPods.

Via: Macrumors

Ser nu efter att ha uppdaterat mina HomePod mini med senaste betan för version 16 så kom även svenska för oss som var snabba med att gå över till iOS 16. Ja, även telefonen har svenska.

2 gillningar

Vad bra, jag som har svenska med 15.6 har pausat automatiska uppdateringar på mina homepods, väntar med att uppgradera nästa vecka tills ni andra bekräftat svenska i skarp 16 :slightly_smiling_face:

1 gillning

5 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Appar som är uppdaterade med widgets för låsskärmen i iOS 16

Jag fick detta meddelande efter senaste uppdateringen för mina AP Pro som jag köpte från Apple Store för ca två år sedan. (Glömde ta en skärmdump, men det sa något i stil med att telefonen inte kan bekräfta äktheten av lurarna.) Funktionen verkar inte helt stabil än…

Kan vara värt att veta att Viaplay fortfarande inte fungerar bra i iOS 16. Vänta med att uppgradera om det är viktigt för er att kunna använda Viaplay. De borde släppa en uppdatering av appen inom kort.

Från sajten:


Idag släpps äntligen iOS 16 och det är fullpackat med förbättrade funktioner men även en drös med helt nya och vi guidar dig självklart igenom de 25 bästa sakerna med iOS 16.

Idag 19:00 (borde vara 19:00) så kommer iOS 16 att släppas och det bjuder på en helt ny låsskärm som tillåter nya typsnitt på klockan, stöd för widgets och du kan ställa in flera olika hemskärmar. Det kommer även gå att dra tillbaka och redigera meddelanden som du har skickat via Meddelanden och Hem-appen görs äntligen om från grunden mer eller mindre. I videon ovan kan du se våra 25 favoriter i iOS 16 så du har stenkoll på vad du ska testa först.

Är du osäker på om din iPhone kan uppdatera till iOS 16 så har du hela listan på telefoner som får det nedan:

  • iPhone 14
  • iPhone 14 Plus
  • iPhone 14 Pro
  • iPhone 14 Pro Max
  • iPhone 13
  • iPhone 13 mini
  • iPhone 13 Pro
  • iPhone 13 Pro Max
  • iPhone 12
  • iPhone 12 mini
  • iPhone 12 Pro
  • iPhone 12 Pro Max
  • iPhone 11
  • iPhone 11 Pro
  • iPhone 11 Pro Max
  • iPhone XS
  • iPhone XS Max
  • iPhone XR
  • iPhone X
  • iPhone 8
  • iPhone 8 Plus
  • iPhone SE (andra generationen och senare)
4 gillningar

Brukar alltid köra public beta, men tydligen har min arbetsgivare spärrat möjligheten till att installera profiler, så jag ligger kvar på min betaprofil från iOS 15, men inte roligare än så...

Jodå, har svenska i telefon och HomePod mini sedan i förra veckan på iOS 16.

Nu kom uppdateringen till iOS, vår Apple TV fick uppdateringen i helgen från Viaplay.

1 gillning

Ser att Beta 5 av Ventura är ute. Är det nytt eller har den legat ute ett tag?

Beta 7 kom för 2 dagar sedan =)

Men PB 5 är den senaste? För oss amatörer.. :sunglasses:

Version sex är senaste för public beta!

1 gillning

Jag kollade i slutet på förra vecka och då dök ingen upp. Nu hoppade PB 5 fram.

Jag har två störningar i Ventura.

  • backa i Safari på olika webbsidor, typ bubblan
  • anteckningar strular. Hänger sig ofta och går aldrig att avsluta normal, måste alltid tvångsavsluta.

Uppdaterar till PB 5 nu..:sweat_smile:

Inte helt ovanligt. Jag tycker att det inte är ovanligt att sökningen efter uppdateringar missar en existerande uppdatering

1 gillning

Känns ju ändå som en klok sak som arbetsgivare att blocka om man inte är app-utvecklare dvs =)

1 gillning