Appar och tjänster som spårar oss

Det är väl precis vad man gjort när @Zop frågat. Man har godkänt det vid ”sign-up”.

Jo men det var ETT bolag. Det säger inte att det är så med alla.

Man kan fråga, kan de sedan inte visa på var man har godkänt detta så är en polisanmälan på sin plats.

IP-adresser borde inte klassas som personlig handling dock.

Det handlar väl om den icke anonymiserade versionen av Google Analytics så det är inte bara IP-adress.

https://dataskydd.net/nyheter/2016/11/07/eu-domstolen-dynamiska-ip-adresser-ar-personuppgifter-och-det-berattigade/

Ja det är den domen jag vänder mig mot :slight_smile:

1 gillning
3 gillningar
1 gillning

Fick ett svar från Patreon:

We are not required to provide the option to disable tracking pixels under law, and Patreon itself doesn't do it because we require tracking on the platform and in our outreach email to provide services to patrons and creators, to understand engagement, and to improve our services.

Har redan tagit bort mitt konto.

3 gillningar

Fick ett svar från Komplett:

Det visar sig dessvärre att tracking pixlar var aktiverade i en liten period på grund av en teknisk brist hos oss.

Tjänsten blev deaktiverad för en stund sedan och det var inte meningen att den någonsin skulle vara på.

Den insamlade datan kommer givetvis inte att bli använd och vi beklagar felet.

:star::star::star::star::star:

2 gillningar

It might assume two people knew each other if the images they uploaded looked like they were titled in the same series of photos—IMG_4605739.jpg and IMG_4605742, for example—or if lens scratches or dust were detectable in the same spots on the photos, revealing the photos were taken by the same camera.

@Zop ska du hoppa in och lyssna? :wink: Klarna på clubhouse :joy:

1 gillning

Linkedin, Klarna och Clubhouse. :nauseated_face: Nu går jag och lägger mig i fosterställning i duschen.

2 gillningar
3 gillningar

Mysigt väl? :wink: